چهارشنبه 26 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش قلعه صلاح الدين را منفجر کرد

تهران-ايرنا- گروهک تروريستی داعش با انفجار قلعه باستانی تکريت بار ديگر مرتکب جنايت تازه ای در حق آثارباستانی و تاريخ بشری عراق شد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبری' العربيه نت' مروان ناجی الجباره روزنامه نگار گفت: تروريست های داعش روز گذشته قلعه صلاح الدين در تکريت را بمب گذاری ومنفجر کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: قلعه تکريت يکی از آثار باستانی نه تنها تکريت بلکه آثار باستانی عراق است و زادگاه صلاح الدين ايوبی فرمانده عرب در سال۱۱۳۸ - ۱۱۹۳ م که قدس را قبل از ۱۰۰۰ سال پيش آزاد ساخت.

تروريست های داعش قبل از اين مرقد مطهر شخصيت های دينی و زيارتگاه های پيامبران مانند حضرت يونس(ع) وشيث نبی(ع) و جرجيس(ع) را در شهر موصل منهدم کرده بودند.

مسئولان آثار باستانی عراق در باره تسلط داعش بر شهرهای تاريخی که احتمالا منجر به وقوع فاجعه در حق ميراث بشری ومتمدن عراق می شود هشدار داده و از مقامات رسمی عراق،سازمان يونسکو وکشورهای جهان خواستار مداخله وکمک به عراق برای حفظ آثار باستانی وپاکسازی آنها از لوث وجود تروريست های داعش شده بودند.

گروه تروريستی داعش علاوه بر اشغال بخش های از عراق ، آثار باستانی ، زيارتگاههای پيامبران وکليساها را تخريب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016