جمعه 28 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زاکانی: سلیمانی دیر می‌رسید٬ بغداد سقوط کرده بود

علیرضا زاکانی٬ نماینده مجلس و از فرماندهان سابق بسیج حضور میدانی قاسم سلیمانی٬ فرمانده نیروی «قدس» سپاه پاسداران در عراق برای جلوگیری از پیش‌روی‌ گروه «داعش» در این کشور را تائید کرد.

آقای زاکانی این مطلب را شامگاه چهارشنبه (۲۶ شهریور) در جلسه «بزم اندیشه» که در موسسه جوانان آستان «قدس رضوی» برگزار شده بود بیان کرده است.

وی گفته «اگر حاج قاسم {سلیمانی} چند ساعت دیر‌تر به بغداد می‌رسید، بغداد سقوط می‌کرد همان‌طور که اگر الگو و اراده ایران نبود، سوریه سقوط می‌کرد.»
پس از آزادی شهر «آمرلی» در عراق از دست نیروهای «داعش» ٬ تصویری از قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شود مربوط به حضور این فرمانده سپاه در عراق است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با آغاز بحران عراق تصاویر و گزارش‌های متعددی از حضور سلیمانی و نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی در این کشور منتشر شده که سپاه پاسداران تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها را تائید نکرده است.

دو روز پیش نیز محمدعلی جعفری٬ فرمانده سپاه به طور تلویحی حضور نیروی «قدس» در کشور‌های عراق٬ سوریه و لبنان را تائید کرد.

از نیروی «قدس» سپاه به عنوان یکی از نیرو‌های حاضر در درگیری‌ها یمن نیز نام برده می‌شود که علیرضا زاکانی هم در این‌باره گفته «در یمن حادثه‌ای عظیم‌تر و بزرگ‌تر از لبنان در حال وقوع است.»

زاکانی افزوده «پس از پیروزی در یمن به‌طور حتم نوبت عربستان است زیرا این دو کشور حدود دو هزار کیلومتر مرز مشترک داشته و از طرفی نیز دو میلیون نفر اسلحه به دست سازمان‌یافته شده در یمن وجود دارد.»

وی به نقل از یک تحلیل‌گر سیاسی افزوده «امروز انقلاب اسلامی سه پایتخت کشورهای عربی را در اختیار دارد و تا چند وقت دیگر صنعا را نیز گرفته و سیستم یکپارچه‌سازی مسلمانان را اجرایی خواهد کرد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016