جمعه 28 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تدارک برخورد در بند ۳۵۰ همزمان با سفر روحانی به نیویورک

همزمان با سفر حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، بحران آفرینان با همکاری قوه قضاییه قصد دارند همزمان با این سفر، برخورد جدیدی را با حدود ۵۰ زندانی سیاسی و عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین صورت دهند و با ایجاد ناآرامی و اعمال خشونت، زمینه را برای تضعیف دولت فراهم کنند....



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با اعلام قطعی شدن سفر رییس جمهوری به نیویورک، اقداماتی در قوه قضاییه برای ناکام گذاشتن این سفر در جریان است.

بنا به اطلاعاتی که از سوی منابع مطلع در اختیار کلمه قرار گرفته است، بعد از انتشار گزارش حقوق بشری دبیر کل سازمان ملل در مورد ایران که خشم اقتدارگرایان را موجب شده و همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، سناریویی در دست تهیه است تا همزمان با این سفر برخورد جدیدی با حدود ۵۰ زندانی سیاسی و عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین صورت گیرد تا با ناآرامی و حتی اعمال خشونت جنجال جدیدی ایجاد و این سفر به چالش کشیده شده و موقعیت دولت ضعیف شود.

بنا به این گزارش، تندروها معتقدند که همچون دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی باید از ابزار قوه قضاییه برای بحران آفرینی علیه دولت استفاده کنند و در آستانه هر سفر مهم خارجی، با ایجاد جنجال و به چالش کشیدن دولت، نقاط ضعف نظام در زمینه حقوق بشر را پررنگ سازند و از این طریق زمینه را برای تضعیف دولت فراهم کنند.

طبق اطلاعات دریافتی، از آنجا که تهاجم خونین ۲۸ فروردین به بند ۳۵۰ که منجر به صدمه و جراحت تعداد زیادی از زندانیان شد، مکررا در نهادهای سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی مورد توجه قرار گرفته، تندروهای دستگاه قضا احتمالا قصد ایجاد تحریکاتی در همین زمینه و احتمالا ایجاد حادثه ای مشابه پنجشنبه خونین اوین را دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016