جمعه 28 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

«غنچه قوامی» هم‌چنان در بازداشت به دلایل نامعلوم

«غنچه قوامی»، یکی از بازداشت شدگان روز مسابقه والیبال ایران و ایتالیا، از ۷۴ روز قبل در بازداشت به سر می برد. او ۴۱ روز از مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده و با وجود پایان یافتن بازجویی های وی، چند روز پیش قرار بازداشت او برای دو ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش سحام، مادرغنچه قوامی در یادداشتی نوشته است:

گل قشنگم، غنچه عزیزم

روزهای بدون تو برای من و پدرت، هوشنگ، طاقت فرساست. بارها در نبودنت از خودم پرسیدم چرا و به کدامین گناه ۷۴ روز است که از دیدن روی ماهت محرومم کرده‌اند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر روز به امید بوی تو و نزدیکی به نفس تو مشتاقانه به پشت درهای بسته‌ی زندان اوین می‌روم و آن‌ها بدون جواب و ناامید من را راهی خانه می‌کنند.
خدایا تو می‌دانی تا امروز فقط با خودت راز و نیاز کرده‌ام و به امید دیدن خنده‌های سرخوشانه‌ی غنچه عزیزم سرپا هستم. آیا نباید کسی مسئول جواب دادن به این مادر رنجدیده باشد؟

پدرت یک شبه از نبودنت پیرشده. یادت می‌آید که از چند دقیقه دیر رسیدنت چقدر نگران می‌شد؟ حالا ۷۴ روز است که دیر کرده‌ای و ما برای برگردوندنت همه جا رفته‌ایم. پشت در اتاق تمام مسئولان ساعت ها نشسته‌ایم و هیچ جوابی نگرفته‌ایم. فکر نمی‌کنم پدرت تحمل شنیدن تمدید دوباره قرار بازداشتت را، آن هم برای شصت روز دیگر داشته باشد. همه‌اش به خودش دلداری می‌دهد که قاضی به اعتراض تو رسیدگی می‌کند و تمدید قرار بازداشتت را لغو می‌کند.

امیدوارم مسئولین با دیدن حال این پدر که سال‌ها با دستانی پرقدرت به بیماران جان داده، دستانی که حالا لرزان شده، به خود آیند و تو عزیز دل من و بابا هوشنگت را به ما بازگردانند.

گفتنی ست؛ غنچه قوامی که روز سی ام خردادماه گذشته برای تماشای بازی والیبال ایران وایتالیا در مقابل ورزشگاه آزادی حضور یافته بود، به همراه جمع دیگری از زنان دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او که مانند بقیه زنان متقاضی حضور درسالن مسابقات والیبال، درهمان روز با اخذ تعهد و توقیف وسایل شخصی اش آزاد شده بود، وقتی در روز۹ تیر برای پس گرفتن لوازم شخصی اش به بازداشت‌گاه وزرا مراجعه کرد، بار دیگر بازداشت و به یکی از بندهای امنیت زندان اوین منتقل شد. ماموران درهمان روز، منزل این دختر۲۵ ساله را نیز تفتیش کردند و اوازآن زمان تا امروز هم‌چنان در بازداشت به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016