شنبه 29 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

جهانگیری: آب سد لار و لتیان چند روز بیشتر برای تهران کفاف نمی‌دهد

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: مشکل کشور درحوزه آب، مشکل تامین اعتبار نیست بلکه مشکل کمبود منابع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ایسنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از سد لار در جمع خبرنگاران گفت: مشکل اصلی کشور، کمبود منابع آب است و مشکلی در حوزه تامین اعتبار آب نداریم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این‌که ‌برخی از مشکلات کشور با بودجه حل شدنی نیست، گفت: دغدغه تامین آب برای پایتخت یکی از نگرانی‌های همه مسوولین کشور است باید راهکاری برای رفع این دغدغه یافت.

جهانگیری با اشاره به این‌که از تابستان و پیک مصرف عبور کرده‌ایم گفت: امیدواریم پاییز را به خوبی پشت سربگذاریم. در حال حاضر وضعیت سد لار و لتیان نگران‌کننده است و آبی که در این دو سد است برای چند روز تهران بیشتر کفاف نمی‌دهد و این به این معنی است که باید به طور جدی مصرف را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت چند میلیونی تهران باید طرح‌ها با برنامه ریزی مشخص اجرا شوند و طرح‌های رینگ تهران و انتقال آب از غرب به شرق به سرعت اجرا شود؛‌لازم است که از منابع داخلی یا خارجی استفاده کنیم و اعتبار لازم تامین شود.

مشکل تهران، زنگ هشدار به سیاستمداران

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این‌که شرایط الان پایتخت پیام بزرگی به سیاستمداران است گفت: تهران دیگر از هیچ منظری ظرفیت ندارد و باید راهکارهایی در نظر گرفت تا بار جمعیتی جدیدی به تهران اضافه نشود؛ باید با حساسیت با مسائل برخورد شود و اجازه داده نشود که زمین‌های اطراف تهران به راحتی به واحدهای مسکونی تبدیل شوند.

جهانگیری تاکید کرد: باید از این هشدارها استفاده کرد تا جمعیت تهران کنترل شود و توسعه پیدا نکند.

وی با تاکید بر نقش کشاورزی در کمبود آب کشور گفت: وضعیت در شهرهایی چون تهران و اصفهان نگران‌کننده است و باید منابع آبی مدیریت شوند. در حال حاضر 90 درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود که انتظار می‌رود در این حوزه افزایش بهره وری داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: برای افزایش بهره وری در حوزه آب بودجه 1394 به این موضوع نگاه خواهد کرد و اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016