یکشنبه 30 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بازداشت ۱۱ نفر در ارتباط با جوک‌های امام

یکی از فرماندهان سپاه استان فارس در ایران از بازداشت ۱۱ نفر به اتهام انتشار مطالبی درباره آیت‌الله خمینی خبر داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گزارش داده که "سرپل‌های انتشار مطالب توهین آمیز" درباره
معاون اول قوه قضاییه ایران دیروز، شنبه ۲۹ شهریور، به انتشار مطالبی درباره آیت‌الله خمینی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و گفته بود این مطالب مصداق "محتوای مجرمانه و ارتکاب به انواع جرایم علیه عفت و اخلاق اسلامی و امنیت عمومی" است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یک ماه فرصت داده که زمینه مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی شبکه‌های ارتباطی مجازی مانند وایبر و تانگو را فراهم کند. کلیک بیشتر اینجا بخوانید.

در هفته‌های اخیر مطالب طنز و جوک‌های زیادی درباره آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی به خصوص در وایبر، یکی از برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی، منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیش‌تر پلیس ایران اعلام کرده بود که کلیک سرنخ‌هایی از عوامل این شوخی‌های وایبری پیدا کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله شیراز گفته همه افرادی که دستگیر شده‌اند "به اشتباه خود اعتراف کردند."

آقای محبی‌پور سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر را به توزیع و گسترش جوک‌های وایبری درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی متهم کرده و گفته دستگیرشدگان بیشتر "طعمه این سرویس‌ها شده و بدون اطلاع از نیت دشمنان به این کار اقدام کرده‌اند."

او گفته در خانه همه دستگیرشدگان تجهیزات دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای پیدا شده است که به اعتقاد این فرمانده سپاه نشان‌دهنده تلاش "استکبار جهانی در ادامه جنگ نرم" است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016