شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خطر اعدام يک زندانی سياسی که در ۱۷ سالگی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – خطر اعدام قريب اوقوع سامان نسيم که در سن ۱۷ سالگی بازداشت و به اتهام ارتباط با يکی از احزاب کردی به اعدام محکوم شد محافل حقوق بشری را نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، سامان نسيم زندانی سياسی کرد در تاريخ ۲۴ تير ماه ۱۳۹۰ در سن ۱۷ سالگی بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و حکم اعدام وی در ديوان عالی کشور به تاييد رسيدت.

يک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «سامان نسيم در يک درگيری مسلحانه با سپاه، در منطقه سردشت بازداشت شده. در اين درگيری يک عضو سپاه به شهادت می‌رسد و همراهان سامان نيز اقدام به خودکشی می‌کنند. آزمايشات اسلحه‌شناسی نشان داده فرد کشته شده با اسلحه سامان نسيم مورد اصابت قرار نگرفته و خود متهم نيز هرگونه تيراندازی را منکر شده است.»

سامان نسيم هم اکنون در بند ۱۲ (بند سياسی) زندان مرکزی اروميه (دريا) نگهداری می‌شود و پرونده وی جهت اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شده.

گفتنی است، طبق کنوانسيونهای بين المللی حقوق کودک که ايران نيز از امضاء کنندگان آن می‌باشد اعدام افرادی که در زير سن ۱۸ سالگی مرتکب جرمی شده باشند ممنوع است.

سازمان عفو بين الملل نيز در بيانيه خود که روز پنج‌شنبه، ۲۷ شهريور، صادر شده، اعلام کرده است که آقای نسيم در دادگاه اتهام قتل را رد کرده و گفته که تنها اقدام به تيراندازی هوايی کرده است.

اين سازمان همچنين گزارش داده که سامان نسيم در مدت بازداشت شکنجه شده و در تحقيقات اوليه اجازه دسترسی به وکيل نيز نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016