دوشنبه 7 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دادگاه تجديد نظر هشت فعال فيسبوکی برگزار شد

ايرنا – تهران – دادگاه تجديدنظر هشت فعال در فيس بوک که پيشتر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهاماتی نظير اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به مقدسات و غيره به ۱۲۷ سال حبس محکوم شده بودند، صبح امروز در شعبه ۵۴ دادگله انقلاب برگزار شد.

«شيما قوشه» وکيل مدافع دو نفر از اين متهمان روز بکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضايی ايرنا افزود: دادگاه تجديدنظر اين افراد ساعت ۱۱ امروز در شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست قاضی پورعرب برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: از هشت متهم اين پرونده، هفت نفر در دادگاه حاضر بودند و تنها يکی از متهمان که به قصد وثيقه آزاد است در جلسه حضور نداشت.

قوشه گفت: دادگاه تجديد نظر حدود چهار ساعت به طول انجاميد و برخلاف دادگاه بدوی، قاضی اجازه داد متهمان صحبت کنند و با فرصت به دفاع از خود بپردازند.

وکيل مدافع دو نفر از متهمان اين پرونده افزود: در جلسه تجديد نظر، متهمان ضمن دفاع از خود، خواستار اعمال رافت اسلامی شدند و از برخی اشتباهات خود را نيز پذيرفتند و ابراز ندامت و پشيمانی کردند.

قوشه گفت: در اين جلسه نمايده دادستان و نماينده سپاه به عنوان ضابط پرونده حضور داشتند.

به گزارش ايرنا، نخستين جلسه رسيدگی به اتهامات متهمان ۲۵ فروردين ماه برگزار و بعد از چند جلسه رسيدگی، حکم دادگاه نهم ارديبهشت ماه صادر شد.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، هشت جوان فعال در فيس بوک را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی، فعاليت تبليغی عليه نظام، توهين به مقدسات، توهين به سران قوا و توهين به اشخاص مجموعا به حدود ۱۲۷ سال حبس محکوم کرد.

اين افراد تعدادی صفحه در فيس بوک را مديريت می کردند که از تير سال ۹۲ مورد مورد پيگرد قرار گرفته و با حکم دادستانی، دستگير و بازداشت شدند.

متهمان اين پرونده اتهامات مختلفی دارند اما اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی و فعاليت تبليغی عليه نظام تقرييا در پرونده هر هشت نفر مشترک است.

پرونده متهمان در شعبه ششم بازپرسی دادسرای شهيد مقدس(دادسرای اوين) مورد بررسی قرار گرفت و در نهايت با صدور قرار مجرميت و کيفرخواست، پرونده ۲۷ بهمن سال گذشته برای رسيدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه ارجاع شد.

دو متهم اين پرونده به ترتيب به ۱۸ سال و ۹۱ روز و ۱۹ سال و ۹۱ روز حبس، پرداخت يک ميليون و ۳۰۰ هزار تومان جزای نقدی و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

ساير متهمان اين پرونده نيز به ۲۱، ۱۴، ۲۰، ۸، ۱۱ و ۱۶ سال حبس محکوم شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016