یکشنبه 13 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعلام حمایت طالبان پاکستان از داعش

به گزارش بی‌بی‌سی٬ طالبان پاکستان از شورشیان افراطی سنی مذهب در سوریه و عراق، موسوم به گروه 'دولت اسلامی' (داعش)، اعلام حمایت کرده اند.

طالبان پاکستان در بیانیه ای که به گفته آنها به مناسبت عید قربان صادر شده، از گروه های مختاف شورشی خواسته است که علیه "دشمن" یعنی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا، متحد شوند.

گروه موسوم به 'دولت اسلامی' قسمتهای بزرگی از سوریه و عراق را تحت تصرف دارد اما با دیگر گروههای شورشی سنی افراطی نیز درگیر بوده است.

بیانیه طالبان پاکستان توسط فردی موسوم به مولانا فضل الله، رهبر 'تحریک طالبان پاکستان' صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او خطاب به گروه 'دولت اسلامی' گفته است که طالبان پاکستان از غلبه آنها بر دشمنان احساس غرور می کنند و خود را در همه زمانها، چه خوب و چه بد، در کنار 'دولت اسلامی'می دانند.

بیانیه طالبان پاکستان همچنین خطاب به همه شورشیان در سوریه و عراق می گوید "در این روزهای سخت ما شما را به بردباری و حفظ اتحاد دعوت می کنیم، همان گونه که دشمنان شما علیه شما متحد هستند. رقابت علیه همدیگر را کنار بگذارید."

طالبان پاکستان خود از سال ١٩٩٧ درگیر شورش مسلحانه علیه دولت آن کشور بوده اند.

با این که تا کنون شواهد کمی از توافق میان 'دولت اسلامی' و طالبان پاکستان وجود داشته، در روزهای اخیر برگه های تبلیغی در حمایت از 'دولت اسلامی' در شهر پیشاور در شمال پاکستان، میان مردم توزیع شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016