دوشنبه 14 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نظر رئيس جمهور درباره شيوه حل مسائل صنفی روزنامه‌نگاران

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه اگر چه رئيس جمهور اعلام کرده است که دولت در حال تدوين لايحه ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه ها است، گفت: اما آقای روحانی تاکيد دارند که چنين لايحه ای بايد توسط خود صنف رسانه تهيه و تنظيم شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، حسين انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۴ مهر و در نشست نقد و بررسی پيش نويس لايحه سازمان نظام رسانه ای که در دفتر مطالعات و برنامه ريزی رسانه ها برگزار می شد، در سخنان کوتاهی با قدردانی از صاحب نظران، حقوق دانان، روزنامه نگاران و رسانه های مختلف که در مدت اخير به انعکاس نظرات مختلف پيرامون اين متن پرداخته اند، گفت: اين مساله به دليل اهميت و خطير بودن آن حتما بايد با نظر همه ذينفعان مشترک، به ويژه روزنامه نگاران، اساتيد ارتباطات و مديران رسانه ها، نهايی شود.

وی با اشاره به سخنان رئيس جمهور در اين خصوص تاکيد کرد: خود آقای رئيس جمهور هم اگرچه گفته اند که ما در حال تدوين لايحه ای برای ساماندهی مسائل صنفی رسانه ها هستيم، تاکيد کرده اند که چنين لايحه ای بايد توسط خود ذينفعان تدوين و تنظيم شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد افزود: نفس اينکه ما به اين مساله دامن می زنيم و از رسانه ها تقاضا کرده ايم و می کنيم که چنين جلساتی را برگزار کنند، از همين زاويه است و لذا اصلا نبايد در تدوين چنين لايحه ای عجله کنيم.

انتظامی همچنين با اشاره به قوانين لازم برای ساماندهی وضعيت فعاليت صنفی در عرصه رسانه گفت: نکته و خطی که ما از لايحه جامع رسانه های همگانی برداشت کرده ايم و آن را دنبال می کنيم اين است که اين مسائل را در دو قانون مکمل هم ببينيم يکی سازمان نظام صنفی رسانه که بايد واسطه و رابط بين روزنامه نگاران با يکديگر، روزنامه نگاران با رسانه ها و روزنامه نگاران با حاکميت قانون باشد. قانون ديگر هم بايد به رسانه های همگانی بپردازد که رابطه بين اين رسانه ها با شهروندان و حاکميت است. در اين قانون حقوق رسانه، حقوق حاکميت و حقوق شهروندان را بايد توأمان با هم ديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016