سه شنبه 15 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بان کی مون خواستار تلاش همه جانبه برای کمک به ساکنان شهر کوبانی شد


تهران - ايرنا - 'بان کی مون' دبير کل سازمان ملل با ابراز نگرانی شديد نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در شهر 'عين العرب' سوريه (کوبانی) در مرز با ترکيه توسط گروه تروريستی داعش، خواستار تلاش همه جانبه برای کمک به ساکنان اين شهر کردنشين شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبری اليوم السابع، در بيانيه ای که روز سه شنبه از سوی سخنگوی رسمی بان کی مون منتشر شد، آمده است که دبيرکل ادامه حملات گروه داعش به شهر عين العرب سوريه را که موجب آوارگی و کوچ گسترده شهروندان اين شهر به ويژه به ترکيه و نيز کشته و زخمی شدن تعداد زيادی از مردم شهر شده است، با نگرانی شديد دنبال می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در جريان حملات اين گروه به مناطقی در سوريه و عراق و اشغال آنها، حقوق بشر و قوانين انسانی بين المللی به طور گسترده نقض شده است.

دبير کل سازمان ملل همچنين گفت: من از تمام کسانی که امکانات لازم را در اختيار دارند، می خواهم برای کمک به مردم محاصره شده شهر عين العرب اقدامات فوری را انجام دهند.

شهر کردنشين کوبانی در مرز سوريه و ترکيه از چند روز پيش به محاصره تروريست ها در آمده و با وجود آنکه ترکيه به اين شهر دسترسی دارد، اما تاکنون از امدادرسانی به ساکنان آن خودداری کرده است.

احمد داووداغلو نخست وزير ترکيه روز دوشنبه در مصاحبه با سی ان ان کمک به اين شهر را به تلاش برای سرنگونی نظام سوريه، منوط کرد.

شهرک راهبردی کوبانی حدود دو هفته است که زير تهاجم شديد نيروهای گروهک تروريستی داعش قرار گرفته است که قصد دارند با اشغال آن بخش بزرگی از مناطق مرزی سوريه با عراق و ترکيه را تحت تسلط خود درآوردند.

داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای همپيمان آمريکا در منطقه بوده، جنايات هولناکی را در سوريه و عراق مرتکب شده است.

از سوی ديگر آمريکا و انگليس که خود از حاميان تشکيل و تقويت داعش در کشورهای سوريه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخير مدعی رهبری يک ائتلاف جهانی برای مقابله با اين گروه شده اند.

رويکرد اين ائتلاف با ابهامات جدی مواجه است و در اهتمام آن برای مبارزه ريشه ای و صادقانه با تروريسم ترديد اساسی وجود دارد زيرا داعش به عنوان يک گروه تروريستی تغذيه شده از سوی غرب و کشورهای عربی منطقه شناخته می شود که تا چند هفته پيش مورد حمايت آمريکا و اعراب بود اما اکنون همان کشورها از تشکيل ائتلافی با ادعای مبارزه با آن سخن می گويند.

تروريست های تکفيری داعش از ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هايی از اين مناطق را اشغال کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016