پنجشنبه 17 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بانک جهانی: ابولا سال آينده ۳۲ ميليارد دلار به آفريقا خسارت می زند


تهران - ايرنا - بانک جهانی اعلام کرد که بيماری مهلک ابولا در صورت کنترل نشدن سال آينده بيش از ۳۲ ميليارد دلار به اقتصاد غرب آفريقا خسارت می زند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بانک جهانی روزچهارشنبه با صدور گزارشی جديد نسبت به همه گيری بيماری ابولا در غرب آفريقا هشدار داد و افزود: چنانچه مقام های کشورهای آفريقايی نتوانند تا پايان سال جاری (۲۱ ديماه) به نوعی اين بيماری مهلک را کاملا به کنترل خود در آورند، بايد منتظر نتايج فاجعه بار اقتصادی و اجتماعی بعدی در سال آينده باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين گزارش پيش بينی کرده است چنانچه اين بيماری به کشورهای بيشتری از جمله سيستم های اقتصادی قويتر اين قاره حمله کند، بطور متوسط بايد منتظر ۳۲ ميليارد ۶۰۰ ميلون دلار خسارت بر پيکر اقتصاد اين قاره به ويژه در غرب آفريقا تا پايان ۲۰۱۵ بود.

براساس اين گزارش، چنانچه ۳ کشور فعلی آفريقايی مبتلا به اين بيماری بتوانند در بهترين حالت آن را تا پايان امسال مهار کنند علاوه بر نزديک ۴ هزار تلفات انسانی، ۳۵۹ ميليون دلار ضرر مالی کرده و برای سال آينده نيز ۱۲۹ ميليون دلار بر اقتصاد اين سه کشور خسارت وارد خواهد آمد و اين رقم برای کل غرب آفريقای نيز سه ميليارد ۸۰۰ ميليون دلار تا ۹ ميليارد دلار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016