سه شنبه 22 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پليس مالزی دو قاچاقچی ايرانی را بازداشت کرد

کوالالامپور - ايرنا - پليس مالزی از دستگيری دو قاچاقچی ايرانی همراه سه قاچاقچی ديگر مواد مخدر در اين کشور خبر داد.

به گزارش ايرنا، روزنامه 'مالايی ميلسه شنبه (امروز) اعلام کرد پليس مالزی در چند عمليات پنج قاچاقچی از جمله سه خارجی را طی روزهای گذشته با مواد مخدری به ارزش شش ميليون و ۷۰۰ هزار رينگيت (حدود دو ميليون و ۲۰۰ هزار دلار) دستگير کرده است.

'نور رشيد ابراهيم' رييس اداره مبارزه با مواد مخدر پليس مالزی گفت که دو ايرانی ۲۳ و ۲۵ ساله قاچاقچی در فرودگاه بين المللی کوالالامپور هنگام ورود به مالزی دستگير شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس مالزی در فرودگاه کوالالامپور اين دو ايرانی قاچاقچی را که از ارمنستان از طريق دبی وارد مالزی شده بودند، بازداشت کرد.

اين دو ايرانی سه کيلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شيشه را به ارزش ۷۴۱ هزار رينگيت (حدود ۲۴۱ هزار دلار) در بار خود جاسازی کرده بودند.

پليس مالزی همچنين يک آفريقايی ۳۰ ساله را که در بار خود از ژوهانسبورگ ۹۸۸ هزار رينگيت (حدود ۳۲۰ هزار دلار) ماده مخدر حمل می کرد را دستگير کرد.

دو قاچاقچی مالزيايی نيز بازداشت شدند.

در حال حاضر حدود ۲۲۰ ايرانی در ۱۲ زندان مالزی دربند هستند که جرم بسياری از آن ها مرتبط با مواد مخدر است.

در بين اين ايرانيان حدود ۳۰ نفر زن و حدود ۱۹۰ نفر مرد هستند که شش نفر از زنان و ۸۰ نفر از مردان زندانی ايرانی در مالزی به اعدام محکوم شده اند، اما تاکنون حکم اعدام در خصوص هيچ زندانی اجرا نشده است و هم اکنون برخی گروه ها پيگيری لغو حکم اعدام در اين کشورند.

ايرانيان در حالی به جرم های مختلف وارد زندان های مالزی می شوند که روند رسيدگی به پرونده های قضايی زندانيان بسيار کند بوده و مشکلات آن نيز زياد است.

انجمن حمايت از ايرانيان زندانی در مالزی از اواخر سال گذشته با هدف کمک به هموطنان زندانی در اين کشور جنوب شرق آسيا فعاليت خود را آغاز کرد.

متوسط سنی ايرانيان زندانی در مالزی حدود ۳۵ سال است و بيشتر جوانانی هستند که در دام باندهای قاچاق افتاده و فريب خورده و يا طعمه شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016