یکشنبه 27 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

روشن شدن وضعیت کروبی و موسوی

majmamodaresinghom.jpg
مجمع محققین و مدرسین و علی مطهری خواستار شدند

اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواستار روشن شدن وضعیت مهدی کروبی و میرحسین موسوی شدند.

به گزارش «ایسنا»، نویسندگان این نامه با انتقاد از روند اجرای اصول سی و دوم، سی و سوم، سی و ششم، سی و هفتم و سی و نهم نوشته‌اند: ملت شریف ایران، رای‌دهندگان به جنابعالی و چشم جهانیان ناظر است که تمامی این اصول آشکارا و علنی در مورد حضرات آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد و جمعی دیگر از عزیزان انقلاب و ملت اجرا شود و از شما به‌عنوان مجری قانون اساسی توقع چاره‌جویی می‌رود. در ادامه این نامه، نویسندگان با بیان اینکه اینک شما علاوه بر ریاست قوه‌مجریه، طبق اصل 113 قانون اساسی مسوول اجرای اصول قانون اساسی هستید و بر همین اساس برای پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سوگند خورده‌اید نوشته‌اند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چگونه می‌توان پذیرفت عناصری خدوم و با سابقه درخشان در تاسیس و استمرار این نظام، امروز از حقوق اولیه خود محروم باشند؟ ماجراهای تلخ قبل، مقارن و پس از انتخابات سال 88 هرچه بود امروز پایان یافته است و باید از آن گذشت و به آینده اندیشید یا اگر بازکاوی و تامل در آن لازم است، تمام ماجرا باید واکاوی شود و همه اطراف باید مسوولیت‌های خود را به عهده بگیرند. در همین حال روز گذشته علی مطهری نماینده مردم تهران در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، با اشاره به سخنان اخیر وی در برنامه تلویزیونی شناسنامه، «حصر شبیه حبس» موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست. به گزارش «ایسنا»، او در این نامه با اشاره به سخنان جنتی نوشته است، انتقادات اینجانب به سخنان امثال جنابعالی به این معنی نیست که آن دو محصور را مبرا از خطا می‌دانم، بلکه مساله، اجرای عدالت است و تا زمانی که عملکرد دو طرف فتنه سال 88 در دادگاه صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد و اگر به قول شما بنا بر عدم محاکمه است پس هیچ یک از دو طرف نباید در حصر باشند و البته آنها پس از آزادی، مصالح کشور و انقلاب را رعایت خواهند کرد.

در خبری دیگر در این ارتباط، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی و نماینده او در شورای نظارت بر صداوسیما روز گذشته در صفحه شخصی گوگل پلاس خود با بازنشر سخنان آیت‌الله احمد جنتی در برنامه شناسنامه، مبنی‌بر اینکه «از تجربه سال 88 که بسیار سخت و بد بود استفاده کردیم. آن تجربه برای ما تابلو بود که باید حواسمان را جمع کنیم و خیلی دقت کردیم که این اتفاقات (اتفاقات 88) تکرار نشود. من نمی‌توانم خیلی توضیح بدهم.» نوشته است: «سوالاتی که می‌شد پرسید، ولی مجالی برای آنها نبود: کدام بخش از تجربیات سال 88 در سال 92 مورد استفاده قرار گرفت؟ نتایج بهره‌گیری از آن تجربیات چه بود؟»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016