دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا اقدام به پخش هوایی اسلحه و مهمات برای مدافعان کوبانی کرد

ارتش آمریکا اقدام به پخش هوایی سلاح و مهمات برای شبه‌نظامیان کُرد مدافع کوبانی در شمالی سوریه، که مشغول نبرد با شبه‌نظامیان افراطی «حکومت اسلامی» هستند، کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ در پی هفته‌ها حملات هوایی علیه نیروهای حکومت اسلامی، پخش هوایی مهمات برای مدافعان کوبانی، اولین اقدام از این دست به شمار می‌رود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این اقدام می‌تواند با خشم ترکیه همراه شود.

kurdishSyrAirAid.jpg
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی می‌گوید اقدام ایالات متحده در پخش هوایی سلاح، در حالی‌که آنکارا گفته است مخالف انتقال جنگ‌افزار به گروه‌های مسلح کرد در سوریه است، قریب به یقین، خشم دولت ترکیه را همراه خواهد داشت.

ایالات متحده در عین حال می‌گوید در آغاز روز یک‌شنبه ۲۷ مهر ماه، ۱۱ حمله هوایی در منطقه کوبانی انجام داده است.

در بیانیه‌ای از سوی «فرماندهی مرکزی» آمریکا آمده است که یک هواپیما سی-۱۳۰ ارتش آن کشور چندین بار سلاح و مهماتی که دولت کرد عراق در اختیار گذاشته بود، پخش کرده است.

به گفته این بخش از ارتش آمریکا که عملیات نظامی در غرب و مرکز آسیا را رهبری و نظارت می‌کند، آنها قصد دارند به مقاوت علیه پیشروی نیروهای حکومت اسلامی در جهت کنترل کامل کوبانی، کمک کنند.

در بیانیه این مرکز اضافه شده است که نیروهای آمریکایی مجموعا بیش از ۱۳۵ حمله علیه «حکومت اسلامی» در کوبانی کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، مخالفت خود را با ارسال جنگ‌افزار و مهمات برای نیروهای اصلی کرد سوریه که درگیر نبرد با «حکومت اسلامی» هستند، اعلام کرده است.

آنکارا «حزب اتحاد دموکراتيک»،‌ از گروه‌های اصلی کردهای سوريه، و «يگان های مدافع خلق» (ی پ گ)، شاخه نظامی آن را، وابسته به حزب کارگران کردستان ترکيه پ کا کا می‌داند.

پیشتر، ایالات متحده، احتمال ارسال سلاح برای نیروهای کرد را رد نکرده بود.

در عین حال گزارش‌هایی نیز از قول کردهای سوریه منتشر شده بود که آنها مختصات اهدافی را برای حملات هوایی در اختیار آمریکا قرار داده‌اند. مقام‌های آمریکایی چنین چیزی را به طور رسمی تائید نکردند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته پیش، در دیداری با فرماندهای عالی‌رتبه کشورهای عضو ائتلاف علیه «حکومت اسلامی» گفته بود تلاش‌ها، بر شکست محاصره کوبانی و جلوگیری از پیشروی شبه‌نطامیان اسلام‌گرا در غرب عراق متمرکز شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016