دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تعطيلی ۸ شهر در اردبيل به دليل بارش برف و سرما


در آخرين روزهای اولين ماه پاييز اين فصل هزار رنگ اين بار شنل سفيد بر تن کرد تا بارش برف مدارس پيش‌دبستانی و ابتدايی را در هشت شهر اردبيل به تعطيلی بکشاند.

به گزارش فارس، بارش برف که با شدت همچنان ادامه دارد صبح امروز مردم اردبيل را غافلگير کرد به طوری که بسياری از دانش‌آموزان را خانه‌نشين کرده و در تردد روزانه مردم نيز اختلال به وجود آورد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که به دليل بارش برف و برودت هوا مدارس پيش‌دبستانی و ابتدايی در اردبيل، نير، نمين، سرعين، هير، لاهرود، ارشق، مشگين‌شهر، در نوبت صبح تعطيل است و در بقيه مقاطع تحصيلی مدارس باز می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اداره کل هواشناسی استان اردبيل نيز که به اذعان کارشناسان هواشناسی سامانه بارشی فراتر از انتظار آنها عمل کرده و منجر به بارش برف در شهرهای مختلف استان شده است اعلام کرد که اين وضعيت بارشی تا عصر امروز به شکل متناوب در اردبيل ادامه دارد.

بر همين اساس سيستم قوی بارشی که از عصر ديروز وارد اردبيل شده و زمينه بارندگی‌های بسيار خوبی را بعد از خشکسالی ۶ ماهه فراهم کرده است و اسباب خوشحالی کشاورزان و زارعان را فراهم کرده در مناطق کوهستانی منجر به افت دما و بارش برف شده به طوری که بيشترين بارش برف در شهرهای سرعين،‌ اردبيل، نير و نمين اتفاق افتاده و در شمال اين استان که هوای گرمسيری را دارد بارش‌ها به شکل باران است.

بيشترين بارش در سرعين با ۵۰ ميلی‌متر، گرمی با ۴۸ ميلی‌متر، اردبيل با ۴۷ ميلی‌متر، نير با ۳۶ ميلی‌متر و پارس‌آباد با ۱۵ ميلی‌متر در شبانه‌روز گذشته اتفاق افتاده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبيل اعلام کرد با خروج اين سامانه از فردا برودت هوا و سرما اکثر مناطق استان اردبيل را در بر می‌گيرد که کاهش دما تا ۱۰ درجه زير صفر اتفاق می‌افتد.

اما بارش رحمت الهی که حال و هوای خاص بر نخستين ماه پاييز به اردبيل بخشيده و حرير سفيد برف بر تن اين ماه هزار رنگ خودنمايی می‌کند در کنار خوشحالی زارعان و کشاورزان مشکلات ترددی را نيز در اول صبح برای هموطنان به وجود آورده به طوری که به دليل شرايط جوی خاص بسياری از اهالی که با لباس عادی از منزل خارج شده بودند غافل‌گير شده و اين شرايط آنها را مجبور کرد تا به پوشيدن لباس‌های گرم روی آورند.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز از هموطنان خواست تا در تکان دادن درختان که هنوز شاخه‌های آنها برگ‌های سبزی را دارند همت کنند تا اين بارش برف سبب شکسته شدن شاخ و برگ‌ها نشود.

حميد رفيعی عنوان کرد: همراه با کارگران شهرداری از اول صبح کارکنان و پرسنل سازمان پارک‌ها و فضای سبز نيز در پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق مختلف حضور پيدا کرده و اقدام به تکان دادن درختان برای ريختن برف سنگينی شده‌اند که از ديشب آغاز به بارش کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016