دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 مهر» آقای روحانی و ما متوهم‌ها! علی کشتگر
29 مرداد» پشت پرده عزل فرجی‌دانا، علی کشتگر
پرخواننده ترین ها

اسیدپاشی بر چهره زنان از کجا حمایت می شود؟ علی کشتگر

علی کشتگر
اسيدپاشی بر چهره زنان "بدحجاب" در اصفهان و بنابر برخی شايعات تاييد نشده در تهران تازه ترين شاهکار سربازان گمنام و سربه فرمان است. مردم اصفهان تحريکات محمد تقی رهبر امام جمعه موقت منصوب خامنه ای را يکی از دلايل اين جنايات زنجيره ای می دانند. خامنه ای که در همه جزئيات کشور دخالت می کند تا به امروز هرگز اين گونه جنايات را محکوم نکرده و نخواهد کرد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دوره ی هشت ساله احمدی نژاد که همه قدرت بطور دربست در اختيار طيف اصول گرايان بود، آقای خامنه ای و ايادی دست اول ايشان ضرورتی برای به ميدان آوردن نيروهای خودسر نمی ديدند.

نيروهای "خودسر" که به هيچ وجه خودسر نيستند بلکه برعکس سرشان در اختيار سپاه و محافل امنيتی وابسته به آن است زمانی به ميدان می آيند که رهبر از شرايط فرهنگی جامعه و "تهاجم فرهنگی" احساس نگرانی کند. زمانی که قوه مجريه در اختيار اصلاح طلبان و يا نيروهای ميانه رو رژيم قرار می گيرد و رهبر و ايادی او از "تسامح" و "تساهل" و "اباحه گری" آنان "دلواپس" می شوند. از زمان سلطنت مطلقه علی خامنه ای تا به امروز نيروهای خودسر که "سربازان گمنام امام زمان"نيز يکی از القاب ديگر آنان است، جنايات هولناکی مرتکب شده اند. پيش از قتل های زنجيره ای آبان و پائيز ۱۳۷۸ موارد متعددی از آدم کشی های آنان در تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در کارنامه آنان ثبت شده است.

اسيدپاشی بر چهره زنان "بدحجاب" در اصفهان و بنابر برخی شايعات تاييد نشده در تهران تازه ترين شاهکارسربازان گمنام و سربه فرمان است. مردم اصفهان تحريکات محمد تقی رهبر امام جمعه موقت منصوب خامنه ای را يکی از دلايل اين جنايات زنجيره ای می دانند. امام جمعه اصفهان قبلا در مورد ضرورت ورود فعال نيروهای مومن در مبارزه عليه بدحجابی گفته بود: "امر به معروف و نهی از منکر بايد از تذکر لسانی فراتر برود.".پيش از او برخی از امامان جمعه همين گونه افاضات را بر زبان آورده اند. مثلا امام جمعه مشهد گفته بود اگر لازم باشد بايد مردم را به زور و با پشت گردنی به بهشت برد(نقل به معنی). تاکنون چهار مورد اسيدپاشی بر چهره زنان تائيد شده است. برخی از قربانيان، بينايی خود را ازدست داده اند. بنابه گزارش روزنامه شهروند روز يکشنبه مردم اصفهان از هشت مورد اسيدپاشی حرف می زنند. شايعات نسبت به مسووليت بسيج سپاه پاسداران در اين جنايات تا آنجا در جامعه بويژه در ميان مردم اصفهان بالا گرفته که در مجلس اسلامی نيز منعکس شده است. در اين باره، به گزارش روزنامه شهروند احمد بخشايش اردستانی، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس گفته است که: "قطعا بسيجی ها و حزب الهی های ما اين کار را انجام نمی دهند." بنابه گزارش ايسنا: "دو نفر از قربانيان اسيدپاشی" در بيمارستانهای اصفهان و تهران بستری هستند که يکی از آنها در انتظار پيوند قرينه است.

شوهريکی از قربانيان، خانم سارا- ق نيز به خبرگزاری ايسنا گفته است: "نصف گردن و صورت همسرش از بين رفته است. محمد علی اسفنانی يکی از نمايندگان اصفهان در مجلس اسلامی که عضو کميسيون قضايی نيز هست اذعان کرده که : "اين که در برخی موارد مجرمان اقدام به انجام سريالی درمدت زمان اندکی می کنند ريشه در باندها و شبکه های سازماندهی شده دارد."

اما شايد سخنان عباسعلی منصوری آرانی، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس که خبرگزاری ايسنا بازتاب داده افشاگرانه ترين مورد درباره مسووليت محافل تندرو جمهوری اسلامی در اين حوادث جنايتکارانه باشد: برخی سعی دارند اين موضوع را به بحث حجاب و عفاف مرتبط بدانند که اين دقيقا شبيه اقداماتی است که داعش در عراق و سوريه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می کنند."

رسانه های وابسته به جريانات امنيتی و نظامی جمهوری اسلامی اکثرا در اين باره سکوت کرده اند و يا مسووليت اين جنايات را برعهده خود قربانيان گذاشته اند. برای نمونه رجا نيوز روز يکشنبه نوشته است: " با نگاهی به آمارهای منتشر شده در سالهای اخير می توان به اين نتيجه رسيد که زنان بدحجاب که عموما در معرض خطرهای اجتماعی متعددی در جامعه هستند... اما رسانه های جريان های ضد انقلاب و برخی محافل خبری داخلی تلاش می کنند تا اين مساله را به نيروهای انقلابی نسبت دهند، اقدامی که چند روز است بطور هماهنگ از سوی اين رسانه ها دنبال می شود. با اين حال، نگاهی به تاريخچه اقدامات خشونت بار در سطح جامعه و بررسی موردی اين اقدامات اثبات می کند که طيف های سياسی نزديک به جريان اپوزيسيون و ضد انقلاب در صدر جدول اين اعمال جنايتکارانه قرار دارند."

پيدا کردن هويت جنايتکارانی که روز روشن و با خيال راحت بر چهره زنانی که در گفتمان رسمی اصول گرايان "بدحجاب" ناميده می شوند کار آسانی است که اگر اراده ای برای انجام آن درکار بود در کمتر از ۲۴ ساعت می شد همه آنان را شناسايی کرد.

يک خانم اصفهانی به نام هانيه به ايسنا گفته است که به منزل ما تلفن می کنند و می گويند اگر حجاب اسلامی را رعايت نکنيد از شما انتقام می گيريم. آيا پيدا کردن کسانی که تلفنی زنان را تهديد می کنند کار سختی است؟

تجربه نشان داده که دستگاههای انتظامی و قضايی جمهوری اسلامی هرگز به کشف هويت اين گونه شبکه های جنايتکار که بازوی تنبيهی جناح داعشی جمهوری اسلامی و تکيه گاه راستين رهبر جمهوری اسلامی هستند، نخواهد شد. اگر هم از ترس افکار و اعتراضات عمومی کسانی را برای خالی نبودن عريضه دستگير کنند، هرگز به اصل اين شبکه ها که نمونه شناخته شده ای از آن انصار حزب اله است کاری ندارند.

اسيد پاشی با گفتمان اصول گرايان در مورد "بدحجابی" و ربط دادن آن به "تهاجم فرهنگی غرب" و تحرکات مجلس درباره ضرورت تصويب قانون حمايت از مجريان امر به معروف و نهی از منکر رابطه مستقيم دارد. اين اقدامات جنايتکارانه نتيجه نگاه و نگرش و تبليغات واپس گرايانه حاکميت به حجاب، به زن و به فراخوان های هر روزه بلند گوهای رژيم عليه "زنان بدحجاب" است. اسيدپاشان در نهايت همراه، همدل و تکيه گاه اصول گرايان و رهبر جمهوری اسلامی هستند.پيشينه برخورد حاکميت با اين گونه جنايات گواه بر آن است که خامنه ای و ايادی او هرگز حاضر نيستند "جوانان مومنی" که در انجام "تکاليف اسلامی" خود احيانا دست به اقدامات افراطی زده اند نوميد شوند و بدحجابان اميدوار گردند.

خامنه ای که در همه جزئيات کشور دخالت می کند تا به امروز هرگز اين گونه جنايات را محکوم نکرده و نخواهد کرد. اگر هم زير فشار افکار عمومی مجبور به اظهارنظر شود، اين اقدامات را به گردن دشمن و ايادی آن می اندازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016