سه شنبه 29 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نسبت به دفاع از همکار ايرانی خود اقدام کنيد، نامه شيرين عبادی به کانون وکلای بين المللی در خصوص نسرين ستوده


شيرين عبادی

شيرين عبادی، وکيل دادگستری و برنده جايزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳ در خصوص تعليق پروانه وکالت نسرين ستوده از سوی دادگاه انتظامی وکلا به مدت سه سال نامه ای را به کانون وکلای بين المللی ارسال کرد.

خانم عبادی در اين نامه از کانون وکلای بين المللی خواسته است تا از همکار ايرانی خود دفاع کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رونوشت نامه شيرين عبادی به کانون وکلای بين المللی به دکتر احمد شهيد- گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران-، گزارشگر ويژه استقلال قضات و وکلا، دفتر کميسار عالی حقوق بشر و دفتر دبير کل سازمان ملل متحد نيز ارسال شده است.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نامه خانم عبادی به کانون وکلای بين المللی که در تاريخ ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ارسال شده به شرح زير است:

کانون وکلای بين المللی

پيرو گزارشات قبلی، به اطلاع می رساند پروانه وکالت خانم نسرين ستوده از سوی دادگاه انتظامی وکلا به مدت سه سال معلق شده است و نتيجه اين حکم محروميت نامبرده از اشتغال به وکالت به مدت سه سال است.

لازم به يادآوری است که خانم نسرين ستوده به علت دفاع از متهمان سياسی و عقيدتی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به ۶ سال حبس محکوم شد. نامبرده در سال ۲۰۱۲ برنده جايزه ساخارف شد و در اثر فشار افکار عمومی با عفو رهبر جمهوری اسلامی پس از تحمل سه سال حبس از زندان آزاد شد.

طبق قانونی که قبلا نيز به اطلاع رسيده بود، وکلای دادگستری در انتخاب اعضای هيات مديره آزاد نيستند و در نتيجه هيات مديره منتخب واقعی اعضا کانون نبوده و به همين دليل قادر به دفاع از اعضای خود در برابر ماموران امنيتی نيست.

لذا با اعلام مراتب خواهشمند است نسبت به دفاع از همکار ايرانی خود به هر شيوه ممکن اقدام کنيد.

با احترام
شيرين عبادی
وکيل دادگستری و برنده جايزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳
۲۸ مهر ۱۳۹۳

رونوشت:
دکتر احمد شهيد، گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران
گزارشگر ويژه استقلال قضات و وکلا
دفتر کميسار عالی حقوق بشر
دفتر دبير کل سازمان ملل متحد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016