چهارشنبه 30 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یک محموله مهمات ارسالی آمریکا برای مدافعان کوبانی به دست داعش افتاد + ویدئو

ISIS-USMiltDrop.jpg
العربیه - بخشی از سلاح و مهماتی که از سوی آمریکا و ائتلاف بین المللی از طریق هوا برای مدافعان کوبانی ارسال شده بود، به دست عناصر داعش افتاد.

دیده بان حقوق بشر سوریه روز سه شنبه 21 اکتبر گزارش داد که دو چتر حامل سلاح و مواد پزشکی که توسط یک هواپیمای آمریکایی پرتاب شد، در منطقه ای که در کنترل گروه داعش در کوبانی است، سقوط کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه ای آورده است:« عناصر داعش یکی از دو چتر را به غنیمت گرفته اما سرنوشت چتر دوم هنوز مشخص نیست.»


فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه دوشنبه در واشنگتن اعـلام کـرد، نیروی هوایی این کشور با استفاده از هواپیماهای C-130 برای نخستین بار، محموله هایی شامل تجهیزات نظامی و دارو با چتر برای نیروهای مدافع شهر عین العرب (کوبانی) ارسال کرد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمریکا گفته که این تجهیزات را اقلیم کردستان عراق به منظور جلوگیری از پیشروی داعش به سمت این شهر،به مدافعان کوبانی تقدیم کرده است .

در همین حال فرماندهی نیروی مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف یک محموله سلاح را که به اشتباه در مناطق تحت کنترل داعش فرود آمده بود، نابود کردند.

گروه داعش روز سه شنبه با انتشار یک فیلم ویدیویی مدعی شد که یکی از محموله های بزرگ سلاح و مهماتی که با هواپیماهای سی 130 آمریکایی پرتاب شده بود، به دست یکی از واحدهای این گروه افتاده است.

یک عضو داعش که نقاب بر صورت داشت، در این فیلم ویدیویی در حالی که سلاح خود را نشان می داد، گفت که این سلاح را آمریکا برای کافران ارسال کرده است.

وی چند صندوق از این محموله سلاح را باز کرد و گفت «خدا را شکر، این غنیمت مجاهدین است». بر اساس فیلم نشان داده شده در این صندوقها مقادیری نارنجک و خمپاره قرار داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016