یکشنبه 4 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران تراکتورسازی تبریز در اعتراض به تعويق ۲ ماه حقوق

tabrizi-261014.jpg
یکی از تجمعات گذشته کارگران تراکتورسازی تبریز


• حدود ۲۰۰ نفر از کارگران اين کارخانه پيش از ظهر ديروز ابتدا در محوطه کارخانه و سپس با خروج از کارخانه در خيابان منتهی به آن تجمع کردند.

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «ماشين آلات صنعتی تراکتورسازی تبريز»، روز گذشته (۳ آبان) در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعيت کارخانه مقابل درب ورودی اين واحد صنعتی تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع خبری ايلنا در کارخانه ماشين آلات صنعتی تراکتورسازی تبريز گزارش دادند، حدود ۲۰۰ نفر از کارگران اين کارخانه پيش از ظهر ديروز ابتدا در محوطه کارخانه و سپس با خروج از کارخانه در خيابان منتهی به آن تجمع کردند.

بر اساس اين گزارش، اين کارگران که حقوق ۲ ماه شهريور و مهر را دريافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ مسئولان کارخانه به مطالبات صنفی‌شان از مسئولان استانی استمداد طليبدند.

کارگران که افزايش مشکلات کارخانه را حاصل حضور نيافتن کارفرما و ساير مديران در کارخانه می‌دانند به ايلنا گفته‌اند پس از خروج کارگران معترض از کارخانه، فرماندار تبريز و رئيس اداره کار اين شهر برای جلوگيری از تشديد اين اعتراض صنفی در جمع کارگران حاضر شدند.

بر پايه اين گزارش، روز گذشته کارگران با دعوت فرماندار تبريز وارد کارخانه شدند و او در جمع کارگران قول داد تا چند روز آينده با دعوت مديران کارخانه ضمن دريافت مطالبات کارگران وضعيت کارخانه را نيز مشخص کند.

به گفته کارگران اين کارخانه علاوه بر دو ماه تعويق حقوق، پرداخت نشدن ۷ ماه حق بيمه به تامين اجتماعی را نيز در سوابق بيمه‌ای‌شان مشاهده می‌کنند. آنان می‌گويند طی ۴ ماه گذشته در کارخانه کاری برای انجام دادن وجود نداشته و حضور آنان صرفا برای ثبت حضور و غياب انجام می‌شده است.

منابع خبری در کارخانه ماشين‌آلات صنعتی تراکتور سازی تبريز گزارش داده‌اند که توليد در اين واحد صنعتی در سال جاری به حداقل ظرفيت رسيده است. اين کارخانه از ابتدای سال حدود ۵۰ تا ۶۰ تراکتور (بيل دار) توليد کرده است که حدود ۱۵ دستگاه از اين توليدات هنوز در انبار کارخانه باقی ماند و فروش نرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016