یکشنبه 4 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مهدی طائب: رسانه‌ای که جوسازی کرده جرمش از اسیدپاش بیشتر است

«آن رسانه‌ای که بر مبنای دروغ جوسازی کرده، جرمش از آن کسی که اسيدپاشی کرده، بالاتر است».

اين بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام مهدی طائب رئيس شورای قرارگاه عمار در گفت‌وگو با «نسيم» است که گزيده‌ای از آن را در زير می‌خوانيد:

- برخی سعی دارند يک ماجرای شخصی را به يک ماجرای اجتماعی هدفمند جلوه دهند. اين اسيدپاشی‌ها با انگيزه شخصی بوده و اين نتيجه‌ای است که از سوی وزارت کشور نيز تأييد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- دو جريان را در اين مدت شاهد بوديم اعم از جريانی داخلی که تصميمات نظام را هدف قرار دادند و جريانات خارجی که سعی در سوءاستفاده دارند اما در حالت کلی برخی رسانه‌های داخلی به گمان خود می‌خواهند رسانه‌های خارجی را در راه رسيدن به اهداف خود به کار بگيرند.

- برخی رسانه‌ها با عمليات ژورناليستی می‌خواهند اين اتفاق را به جريان خاصی نسبت دهند. ضريب دادن به اين قضيه چه در تعداد قربانيان و چه در تعداد شهرهايی که در آنها اسيدپاشی صورت گرفته است سعی در نشان دادن ناامنی در کشور را دارد. اين نکته مسلم است که اين‌ها حياتشان در ايجاد بحران‌های مصنوعی برای جناح مقابل خود است.

- اين‌ جريانات سودی نخواهند برد و هدفشان تنها ايجاد زحمت برای جمهوری اسلامی است. اين جريانات به دنبال ايجاد حرکت اجتماعی مانند اعتراضات قبل بودند که با کمال تعجب ديدند مردم به حرکت اعتراضی آنها توجهی نکردند و اين امر قطعاً برای آينده اين طيف ضرر خواهد داشت زيرا مردم فراموش نمی‌کنند اين‌ها برای رسيدن به اهداف خود حيثيت ايران را زير سوال بردند.

- طرح ناهيان از منکر، طرحی است که به پاک بودن جامعه کمک می‌کند. هرچه جامعه پاکتر باشد دشمنان ما شکست‌خورده‌تر می‌شوند و اين طبيعی است که از سوی غرب تلاش می‌شود اين طرح مجلس به نتيجه نرسد و برای آن مانع‌سازی کنند.

- اتفافات اخير يادآورد حوادث دوران اصلاحات است.

- جامعه ما آرام است و شايعه‌پراکنی‌ها تنها برای القای بی‌اعتمادی در کشور و اين است که همه‌چيز در نظام ما بايد عوض شود است. ظاهراً اين رسانه‌ها و روزنامه‌های زنجيره‌ای متوجه نيستند که از همين فضای امن و با ثبات استفاده می‌کنند و به اين جريان اسيدپاشی‌ها دامن می‌زنند و نشريات خود را بيرون می‌دهند و نظام را متهم می‌کنند.

- قوه قضائيه بايد در باب جريان‌سازی اجتماعی دروغ، واکنش نشان دهد و با عاملان آن برخوردی جدی صورت دهد.

- قوه قضائيه دچار جوسازی‌های موجود نشود و اين نکته را مدنظر قرار دهد آن رسانه‌ای که بر مبنای دروغ جوسازی کرده، جرمش از آن کسی که اسيدپاشی کرده، بالاتر است چراکه حيثيت يک کشور را هدف قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016