جمعه 9 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تجمع گروه‌های امر به معروف در میدان امام حسین تهران

141031113218_amr_marouf_640x360_isna_nocredit.jpg
گروه‌هایی از کسانی که خود را 'آمران به معروف و ناهیان از منکر' می‌خوانند در میدان امام حسین تهران تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع در قالب گروه‌هایی از مناطق مختلف شهر تهران حضور داشتند. تجمع‌های مشابهی در شهرهای دیگر نیز برگزار شده است.

در تهران احمد خاتمی، از روحانیون تندرو در میان سخنرانان تجمع بود و یکی از سخنرانان دیگر از اقدام مجلس ایران برای تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکر کرد.

در مقابل دو روز پیش شماری از فعالان ایرانی مجلس را متهم کردند که با این قانون در کنار اسیدپاشان قرار می‌گیرد و خشونت علیه زنان را عادی می‌کند.

برخی از چهره‌های محافظه‌کار و مقام‌های قضایی در ایران اسیدپاشی‌های اصفهان و پوشش رسانه‌ای آن را توطئه‌ای علیه 'امر به معروف و نهی از منکر' عنوان کرده‌اند.

گروهی از معترضان به اسیدپاشی‌ها انجام آن را به "داعشی‌های ایران" نسبت می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تهران کاظم صدیقی، امام جمعه موقت، گفت: "این یک جنایت شخصی نبود مانند این که یک جوانی در علاقه به یک دختر بخواهد شخصا انتقام گرفته باشد. بلکه اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است، آن هم در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس در حال بررسی است."

زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت هم گفت که گزارش شده است که "این اقدام توسط جاسوس‌های انگلیس و وابستگان غرب انجام شد تا جایگاه اسلام را مشبه کنند."

احمد علم‌الهدی، امام‌ جمعه مشهد، ضمن اظهارات مشابه از دستگاه‌های قضایی و امنیتی خواست با رسانه‌هایی که "به استقبال توطئه رفتند و این جریان را به امر به معروف نسبت دادند" برخورد کنند.

همزمان ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، گفته است که تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این حملات ادامه دارد. او تاکید کرده است: "مسلم است که یک نیروی حزب اللهی ارزشمدار چنین عملی را مرتکب نمی‌شود و قطعا چنین عملی از یک جنایتکار قانون شکن سر می‌زند."

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور ایران می‌گوید اگر عامل این حملات دستگیر شود، به واسطه این که عملش موجب تشویش اذهان عمومی شده، مجازاتش اعدام خواهد بود.

پیش از این حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات، گفت "سرویس جاسوسی انگلستان" در اسیدپاشی اصفهان نقش دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016