دوشنبه 12 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مرکل: خروج بريتانيا بهتر از اعمال محدوديت رفت و آمد در اتحاديه اروپاست

بی بی سی ـ گزارش شده که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که ترجيح می‌دهد که بريتانيا از اتحاديه اروپا خارج شود تا اينکه آزادی رفت و آمد کارگران اروپايی در اين اتحاديه محدود شود.

به گزارش مجله آلمانی اشپيگل خانم مرکل گفته است که از اينکه بريتانيا به سوی "نقطه‌ای بدون بازگشت" نزديک می‌شود واهمه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اظهارات او در پی سخنان ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا است که خواهان اعمال محدوديت‌های برای رفت و آمد کارگران اتحاديه اروپا در محدوده اين اتحاديه شده بود.

در نخستين واکنش رسمی دولت بريتانيا به اظهارات نقل شده از خانم مرکل، جورج اوزبورن، وزير دارايی بريتانيا گفت که نقل اين سخان صرفا گمانه‌زنی‌هايی در خصوص واکنش احتمالی آلمان در تغيير سياست‎های بريتانياست.

آقای اوزبرون در گفت و گو با بی‌بی‌سی تاکيد کرد که اعضای دولت بريتانيا در راستای منافع ملی نگرانی‌های خود را در خصوص مهاجرت ابراز می‌کنند.

ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا قصد دارد پيش از آنکه ادامه عضويت کشورش در اتحاديه اروپا به همه پرسی گذاشته شود، بر سر شرايط ادامه اين عضويت مذاکره کند.

آقای کامرون گفته است که آزادی رفت و آمد در اتحاديه اروپا "مهمترين موضوع" در مذاکرات او در خصوص استراتژی اروپا خواهد بود.

او گفته است چنانچه او و محافظه کاران در قدرت باقی بمانند، رفراندومی در مورد ادامه عضويت بريتانيا در اتحاديه اروپا در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد کرد.

به گزارش اشپيگل خانم مرکل گفته است در صورتيکه آقای کامرون بر سر تغييرات مقررات رفت و آمد در اتحاديه اروپا پافشاری کند، او از حمايت خود برای ادامه عضويت بريتانيا در اين اتحاديه دست خواهد کشيد.

اين مجله می‌گويد اين نخستين بار بود که خانم مرکل درباره امکان خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا صحبت می‌کرد.

ديويد کامرون پيشتر خواهان آن شده بود که کشورهای اروپايی برای ورود کارگرانی که شغلی ندارد، محدوديت‌هايی قائل شوند.

خانم مرکل از مخالفان سرسخت اعمال محدوديت برای سفر کارگران دارای تابعيت کشورهای اتحاديه اروپا در محدوده اين اتحاديه است.

پيشتر نيز خوزه مانوئل باروسو، رئيس پيشين کميسيون اتحاديه اروپا گفته بود که اگر بريتانيا از اتحاديه اروپا خارج شود، نفوذ خود را از دست خواهد داد.

آقای باروسو در گفتگويی با بی بی سی گفت که رفت و آمد آزاد مردم در اتحاديه اروپا، قاعده ای "ضروری" و غير قابل تغيير است.

در واکنش به اين اظهارات، دفتر نخست وزيری بريتانيا گفت که آقای باروسو بايد بداند که وضعيت موجود برای بريتانيا قابل قبول نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016