جمعه 16 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مشکل برنامه اتمی ایران از نگاه ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

رادیو فرانسه - در حالیکه تا دو هفته دیگر دور نهایی مذاکرات اتمی میان ایران و کشورهای غربی برگزار خواهد شد، ژنرال مارتین دمپسی*- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، می گوید که حمله نظامی به ایران برنامه اتمی این کشور را به تأخیر خواهد انداخت اما باعث نابودی آن نخواهد شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز پنجشنبه در یک نشست درباره مسایل ژئوپولیتیک در واشنگتن گفت که آمریکا توانایی نظامی حمله به تأسیسات اتمی ایران را دارد اما چنین حمله‌ای، فقط باعث تأخیر برنامه اتمی ایران خواهد شد و نه نابودی آن.

او در ادامه گفت: «آنچه واقعاً برنامه اتمی ایران را به یک مشکل بدل کرده، تعداد سانتریفوژها و موشک‌های ایران نیست بلکه نیروی انسانی‌ای است که توانایی بازسازی این برنامه را دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اظهارات رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره توانایی اتمی ایران، در حالی مطرح شده که قرار است در چارچوب مذاکرات نهایی اتمی میان ایران و کشورهای غربی، وزرای خارجه ایران و آمریکا روزهای ٩ و ١٠ نوامبر در مسقط- پایتخت عمان، باهم دیدار کنند.

در گذشته آمریکا و اسرائیل بارها ایران را بدلیل برنامه اتمی‌اش به حمله نظامی تهدید کرده‌اند اما از زمان عقد یک توافق موقتی اتمی در سال گذشته با ایران، آمریکا تأکید دارد که برای حل مسأله اتمی ایران راه‌های دیپلماتیک را ترجیح میدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016