یکشنبه 18 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

المانیتور: احتمال حضور ولایتی و جان کری در مذاکرات عمان

zzzZarifKerryBurnsJakeViennaJuly.jpg
وبسایت المانیتور به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده‌است که علی‌اکبر ولایتی٬ مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ممکن است در مذاکرات عمان حضور یابند. حضور ولایتی می‌تواند نشانه موافقت رهبر ایران با توافق نهایی با آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای باشد.

به گزارش خبرنامه گویا این اتفاق درحالی می‌افتد که ولایتی در گفتگویی که هفته گذشته در حاشیه دیدارش با وزیر امور خارجه نروژ داشت٬ از نقش عمان در میزبانی مذاکرات چندجانبه تجلیل کرد و بیان کرد که ایران مصمم است که در اسرع وقت به توافقی بر سر مسئله هسته‌ای دست یابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقامات ایرانی و آمریکایی به سوالات المانیتور درباره صحت و سقم این ادعا پاسخی نداده‌اند. مذاکرات بین جان کری٬ محمدجواد ظریف و کاترین اشتون قرار است روز یکشنبه٬ نهم نوامبر (۱۸ آبان) در مسقط پایتخت عمان برگزار شود. عمان کشوریست که پیش از این٬ میزبانی مذاکرات مخفی بین مقامات ایرانی و آمریکایی را قبول کرده بود. این مذاکرات که از آخرین ماه‌های دولت احمدی نژاد آغاز شده بود٬ نهایتا منجر به حصول توافق موقت بین ایران و گروه ۱+۵ شد.

مذاکره کنندگان ایرانی٬ آمریکایی و روس پیش از این بارها اعلام کرده بودند که همچنان اختلافات زیادی باقی مانده‌است اما همه آن‌ها نسبت به حصول توافق نهایی ابراز خوش بینی کرده بودند.

روزنامه‌نگاران ایرانی در پاسخ به سوال وبسایت المانیتور در مورد علت احتمالی حضور ولایتی در مذاکرات عمان می‌گویند که این حضور می‌تواند به دلیل پیامی باشد که او قرار است به جان کری برساند. پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرده بود که اوباما٬ رییس جمهور آمریکا در ماه اکتبر نامه‌ای به علی خامنه‌ای نوشته‌است که در آن از مسئله هسته‌ای و همچنین مبارزه با داعش صحبت شده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016