دوشنبه 19 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: صدا و سيما بايد فراجناحی باشد

تهران - ايرنا - رييس جمهوری اسلامی ايران با تبريک انتصاب دکتر محمد سرافراز به عنوان رييس رسانه ملی گفت: صدا و سيما بايد آزادی بيان و افکار را تضمين کند زيرا يک رسانه فراجناحی و فراقومی و در يک کلمه رسانه ملی و متعلق به عموم ملت ايران است که بايد از منافع و عزت همه ملت دفاع کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نهاد رياست جمهوری، دکتر حسن روحانی عصر يکشنبه در نشست هيات دولت تصريح کرد: رسالت صدا و سيما تبليغ و تبيين فرهنگ اسلام و انقلاب، ايجاد ارتباط نزديک بين بخش های مردم و اقوام، رابطه نزديک تر مردم با دولت و ارتقای سرمايه اجتماعی است که در انتخابات ۲۴ خرداد با حضور و مشارکت موثر مردم ايجاد شد.

وی افزود: برای ارتقای اين سرمايه نقش سازمان صدا و سيما بسيار تاثيرگذار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهوری، اجرای خواست و مطالبات مردم و اجرای قوانين را نيازمند همکاری رسانه ملی و دولت دانست و دليل اهميت سازمان صداوسيما را انتصاب رييس آن توسط رهبری معظم انقلاب و تحت نظارت سه قوه بودن صدا و سيما ذکر کرد.

رييس جمهوری ادامه داد: دکتر سرافراز يکی از فرزندان انقلاب و از خانواده معزز شهدا و برخوردار از تخصص و تجربه طولانی در صدا و سيما است و ضمن آرزوی موفقيت برای ايشان اميدواريم که صدا و سيما به نقطه ای برسد که به فرموده امام راحل (رضوان الله تعالی عليه) دانشگاه عمومی باشد.

دکتر روحانی همچنين از خدمات مهندس عزت الله ضرغامی و همکارانشان در رسانه ملی تقدير و تشکر کرد.

در ادامه نشست هيات دولت، گزارش ' عباس آخوندی' وزير راه و شهرسازی درباره دهه ايمنی راه ها و مسووليت همگان با شعار 'سهم من در ايمنی راه ها' ارائه شد و مسووليت همه شهروندان و دستگاه های مختلف در تامين ايمنی راهها مورد تاکيد قرار گرفت.

بر اساس گزارش ارايه شده از سوی وزير راه و شهرسازی، از سال ۱۳۸۵ به بعد شاهد روند کاهش تلفات جاده ای از ۲۸ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر علی رغم چند برابر شدن تعداد خودروها بوده ايم، و در شش ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد کاهش تلفات انسانی در کشور ثبت شده است.

در اين جلسه تعدادی از پيشنهادهای دستگاه های اجرايی پس از بررسی به تصويب هيات وزيران رسيد.

همچنين با تصويب دولت، مبلغ ۴۵۳ ميليارد و ۷۶۷ ميليون ريال اعتبار بابت پرداخت ديون و تعهدات ايجاد شده در اثر حوادث غيرمترقبه در سال ۱۳۹۲ ناشی از عدم تخصيص اعتبار به بنياد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص يافت.

هيات وزيران همچنين مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اعتبار برای کنترل و مهار آب های سطحی و پيشگيری از وقوع سيلاب در ۱۲ شهر استان اصفهان، در اختيار استانداری اصفهان قرار داد.

دولت همچنين مبلغ ۳۵ ميليارد ريال اعتبار برای بازسازی و جبران خسارات ناشی از سيل و اقدامات پيشگيرانه از حوادث غيرمترقبه شهرستان کاشان، به استان اصفهان اختصاص داد.

مبلغ ۵۰ ميليارد ريال اعتبار به صورت هزينه ای و ۶۴۰ ميليارد ريال به صورت تملک دارايی سرمايه ای به نسبت مساوی بابت بازسازی، جبران خسارت، پرداخت ديون و تعهدات ايجاد شده در سال ۱۳۹۲ ناشی از عدم تخصيص اعتبار در اختيار استانداری آذربايجان شرقی قرار گرفت.

در ادامه نشست، وزارت امور اقتصادی و دارايی گزارشی در باره نحوه بررسی لايحه رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقای نظام مالی کشور در مجلس شورای اسلامی به هيات وزيران ارائه داد.

با تصويب دولت، وزارت راه و شهرسازی مجاز شد برای اجرای آزادراه تبريز- شهر سهند به طول حدود ۲۰ کيلومتر شامل طراحی، مطالعات، آزادسازی مسير، احيای آزادراه و ايجاد تاسيسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه تبريز - شهر سهند با رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطی اقدام کند.

اعضای دولت در اين نشست همچنين به بحث و تبادل نظر پيرامون مسائل روز کشور پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016