دوشنبه 19 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران می‎گوید جرم افغان‌های بازداشت شده در ماه محرم مهمانی گرفتن بوده

141110135927_hossein_hashemi_304x171_fars.jpg
بی بی سی - حسین هاشمی، استاندار تهران درباره بازداشت ده‌ها تبعه افغان در شهر ری گفته است که دستگیرشدگان در ایام محرم در مراسم مهمانی شرکت کرده بودند.

آقای هاشمی به حادثه‌ای اشاره کرده است که بر اساس گزارش رسانه‌های ایران در یک سالن در جنوب تهران اتفاق افتاده است.

درباره این حادثه گزارش‌های مختلفی منتشر شد. خبرگزاری فارس نوشته بود که این مراسم، یک جشن نامزدی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقام‌های ایران می‌گویند که مراسم مهمانی با اعتراض و دخالت مردم و حضور نیروی انتظامی متوقف شده است؛ اما بعضی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که معترضان شماری از شرکت‎کنندگان در این مراسم را کتک زده‌اند.

موسی هاشمی، معاون اداره اتباع و مهاجران خارجی تهران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان شمار بازداشت‎شدگان را ۶۲ نفر و زمان برگزاری "مهمانی" را سه روز بعد از عاشورا اعلام کرده است.

امروز، دوشنبه ۱۹ آبان، حسین هاشمی، استاندار تهران به خبرگزاری تسنیم گفت: "آن‌ها [افغانان] تا ۱۰ محرم بنا بر اعتقاداتشان مراسمی نداشته‌اند و برگزاری مراسم از این دهه به بعد را بلامانع می‌دانند که البته طبیعتا این کار اشتباه بود چرا که از فرهنگ شیعه مطلع بودند."

این افراد همچنان در بازداشت هستند.

استاندار تهران گزارش‌ها درباره وهابی بودن شرکت کنندگان در این مراسم را تکذیب کرده و گفته برای برگزاری این مراسم عمد و برنامه‎ریزی در کار نبوده است.

او اخبار بعضی رسانه‎ها درباره عمدی بودن و وهابی بودن شرکت‎کنندگان را غیردقیق، و گزارش‌‎ها درباره این موضوع را عجولانه توصیف کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016