سه شنبه 20 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

يونسی: استفاده از اهل سنت در مديريت‌ خوب است

مهر / دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی درباره حضور اهل سنت در رده های مديريتی کشور گفت: تعدادی از فرمانداران، معاون استانداران از اهل سنت انتخاب شده که قدم خوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی يونسی دستيار ويژه رئيس جمهور ايران در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی ضمن بازديد از غرفه خبرگزاری مهر، در بيستمين نمايشگاه بين المللی مطبوعات و خبرگزاری ها به سئوالات خبرنگار مهر پاسخ داد.

متن گفتگو به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* کميته راهبردی انتخابات در شورای مشورتی اصلاح طلبان تشکيل شده آيا شما عضو اين کميته هستيد؟
- من عضو نيستم. در واقع من عضو هيچ کميته و شورايی نيستم. همه برای انتخابات مجلس تلاش می کنند اما به شخصه عضو هيچ انجمن و شورايی نيستم.

* دولت چطور؟ آيا دولت فعاليتی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می دهد؟
- دولت بی طرف است و نبايد وارد بحث انتخابات شود ما هم جزو دولت هستيم و بنا نداريم به صورت موردی کار خاصی انجام دهيم.

* از ابتدای دولت تعداد قابل توجهی از اهل سنت در رده های مديريتی قرار گرفته اند آيا شما اين موضوع را تاييد می کنيد و آماری داريد؟
- ميزان استفاده از اهل سنت در دولت يازدهم خيلی کمتر از حد انتظار است اما بهتر از گذشته است. عدد، آمار و ارقامی که وزارت کشور اعلام کرده است بيشتر در رده های پائين است و در رده های بالا نيست، تعدادی از فرمانداران و معاونان استاندار از اهل سنت انتخاب شده که قدم خوبی است. انتظار اين است که در انتخاب اهل سنت تناسب جمعيت رعايت شود.

* آيا مانند انتخابات رياست جمهوری قبل، امکان ائتلاف مجدد روحانی و اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس وجود دارد؟
- دولت بنا ندارد و نمی تواند ائتلاف کند. دولت به دليل اينکه مقام مسئول برگزار کننده انتخابات است حق ندارد با يک جريان سياسی ائتلاف کند.

* به نظر شما برای انتخابات آينده بدنه حاميان روحانی جريان اصلاح طلبی است؟
- اعم از آن است حاميان دولت، اصلاح طلبان، اصولگرايان معتدل و افراد مستقل هستند.

* آيا امکان ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرايان ميانه برای انتخابات مجلس وجود دارد؟
- بله، ممکن است ائتلاف کنند ولی دولت کاری نمی کند.

* آقای يونسی به نظر می رسد نسبت به آغاز دولت، فعاليت ها و سخنرانی های شما کمتر شده آيا اين تلقی درستی است و دليل آن چيست؟
- نه، يک مقدار عميق تر شده ام ابتدای دولت بايد شعارها و ديدگاههايمان را می گفتيم اما الان بايد آنها را نهادينه سازی، عملی و تعميق بخشی کنيم.

* برای تعميق بخشی چه کارهايی انجام داده ايد؟
- اين مسائلی است که من نبايد بگويم، نمی گويم و لازم هم نيست که بيان کنم هر کاری را که انجام می دهيم لازم نيست آن را بگوييم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016