سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مالزی مرکز فرمان ويروس استاکس نت عليه ايران

کوالالامپور– ايرنا – پايگاه 'ماليزيا اينسايدر' روز سه شنبه اعلام کرد آژانس های اطلاعاتی آمريکا و اسرائیل چهار سال پيش با استفاده از يک سرور در مالزی و با بکارگيری ويروس 'استاکس نت' برنامه هسته ای ايران را هدف قرار دادند.

به گزارش ايرنا، دانشمندان سايبری ايران پس از مهار کردن کامل ويروس اخلالگر 'استاکس نت' با تحليل و آناليز آن به ابعاد اثرگذار و هدف نهايی اين ويروس پی بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه اطلاع رسانی 'ماليزيا اينسايدر' نوشت که 'استاکس نت' در اصل مربوط به اسرائیل بوده و به منظور حمله به تجهيزات هسته ای نطنز ساخته شده بود.

اين پايگاه خبری مالزی به نقل از مقاله 'گابريل اسشوئن فلد' کارمند ارشد موسسه 'هودسون' نوشت: مالزی به عنوان مرکز فرمان استاکس نت عمل کرده است.

براساس اين گزارش، نخستين اقدامی که ويروس استاکس نت بعد از حمله به رايانه ها انجام داد، فرستادن علائمی به مالزی بود که مرکز انجام اين عمليات محسوب می شد.

اين علائم جزئياتی در خصوص رايانه ها از جمله محل آنها، 'آی.پی' آدرس رايانه ها و تجهيز آن ها به نرم افزار زيمنس را در بر می گرفت.

استاکس نت يک بدافراز رايانه ای است که نخستين بار در سال ۲۰۱۰ با استفاده از نقص ايمنی موجود در ميانبرهای ويندوز، با آلوده کردن رايانه های کاربران صنعتنی، فايل های با قالب اسکادا که مربوط به نرم افزارهای شرکت زيمنس بود را جمع آوری و به يک سرور ارسال کرده بود.

شرکت امنيت رايانه ای 'کاسپرسکی' روسيه نيز اخيرا اعلام کرد اين ويروس نتيجه تلاش آمريکا و اسرائيل برای نفوذ در پنج شرکت صنعتی - نفتی ايرانی بود.

۲۴ ساعت پس از اين که ايران اعلام کرد ويروس استاکس نت را کشف کرده است برای نخستين بار کاسپرسکی گزارش ۴۵ صفحه ای در اين زمينه تهيه کرد.

سردار سرتيپ پاسدار 'غلام رضا جلالی' رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور هفته گذشته با بيان اينکه حمله استاکس نت يک حمله سايبری به تاسيسات حساس کشور بود، گفت: مزيت هايی که ماجرای استاکس نت ايجاد کرد بيشتر از ضربه اش برای ايران اسلامی بود. اين حمله هوشياری بسيار خوبی را برای مسوولين و دستگاه های ما ايجاد کرد.

وی تاکيد کرد: دشمنان نظام اسلامی در گزارش های محرمانه خود بارها اعلام کردند که در بازه زمانی نزديک قادر به حمله به زيرساخت های سايبری ايران نيستند.

گفته می شود دليل اخراج 'کيت الکساندر' فرمانده آمريکايی يگان تخصصی ارتش سايبری آمريکا، برآورد غلط وی نسبت به توانمندی های خودش در فضای سايبری و ضعف ايران در اين فضا بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016