پنجشنبه 29 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رييس دفتر خامنه ای: ۴۰۰ ميليون پيام برای سلامتی رهبری در زمان بستری ارسال شد

رييس دفتر مقام معظم رهبری بيان کرد: محبوبيت رهبر انقلاب در حدی است که مردم از عمق جان به ايشان علاقه دارند و تقاضاهای ملاقات بسياری در آن زمان رسيده بود و مراجع نيز در اين خصوص بسيار اظهار علاقه کرده بودند.
رييس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در هشت روز بستری آيت الله العظمی خامنه ای حدود ۴۰۰ ميليون پيام در سطح کشور ابراز نگرانی و دعا برای سلامتی ايشان فرستاده شده بود که نشان از علاقه مردم به ايشان دارد.

به گزارش ايرنا به نقل از مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام و المسلمين محمدی گلپايگانی، عصر پنجشنبه درجلسه اعضا مجمع نمايندگان طلاب و فضلای حوزه علميه قم، در سالن همايش های جامعه مدرسين قم، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به اعضا مجمع اظهار کرد: در زمان انجام عمل جراحی مقام معظم رهبری، دعای خير مؤمنين بدرقه راه ايشان شد و به لطف خداوند عمل موفقيت آميزی انجام گرفت.

وی با اشاره به علاقه ای که مردم ايران به رهبری معظم دارند، گفت: وزير ارتباطات بيان کرد که در هشت روز بستری ايشان، حدود ۴۰۰ ميليون پيام در سطح کشور ابراز نگرانی و دعا برای سلامتی ايشان فرستاده شده بود که نشان از علاقه مردم به ايشان دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رييس دفتر مقام معظم رهبری بيان کرد: محبوبيت رهبر انقلاب در حدی است که مردم از عمق جان به ايشان علاقه دارند و تقاضاهای ملاقات بسياری در آن زمان رسيده بود و مراجع نيز در اين خصوص بسيار اظهار علاقه کرده بودند.

وی با بيان اينکه رهبری عمود خيمه انقلاب است، ابراز داشت: پرچم اسلام و به خصوص تشيع به دست ايشان است و نقش بسيار مهمی در جهان اسلام دارند.

محمدی گلپايگانی با اشاره به اجلاسی که در خصوص خطرات تکفيری در قم برگزار می شود، گفت: در اين همايش علمای بزرگ اهل تسنن از بيش از ۷۰ کشور دعوت شده اند و هدف آن اين است که به جهانيان بگويند داعشی ها نه با اسلام و نه با مسلمانان مناسبتی ندارند.

وی با بيان اينکه برای ريشه يابی داعشی ها و ايدئولوژی آن ها بايد به بيداری اسلامی در برخی از کشورهای اسلامی بازگرديم، افزود: بعد از بيداری اسلامی و نابودی سران برخی از کشورهای اسلامی تنها راه مقابله با اين بيداری اين بود که نشان دهند اسلام دين خشنی است و بيداری اسلامی نيز اين گونه است.

رييس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اينکه ريشه داعش در خوارج نهروان است، تصريح کرد: پيامبر(ص) وقتی مکه را فتح کردند به جای انتقام از کسانی که اين سال ها به او آزار رسانده بودند همه آن ها را بخشيدند.

وی اظهار کرد: اين چهره رحمانی پيامبر(ص) و اسلام است و دشمنان اسلام برای جلوگيری از رشد اسلام می خواهند چهره اسلام را خراب کنند و با اين حال باز هم نتوانستند موفق شوند.

محمدی گلپايگانی با بيان اين که داعش بلای خانمان سوزی است که مدتی است گرفتار آن هستيم و اين پديده خبيث صدماتی برای اسلام به همراه داشته است، گفت: بايد بازنگری شود که وهابيت چه کسانی هستند و بايد تعليمات شيطانی آن ها که موجب به وجود آمدن اين همه بلا شده برای مرم روشن شود.

وی بيان کرد: رهبر معظم انقلاب در مبارزه با داعش و در عراق نقش اساسی داشتند و اگر هدايت های ايشان نبود، اکنون عراق از دست رفته بود.

رييس دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد: به عنايت اهل بيت (ع) مشاهده می کنيم که بزرگان کشورهای همسايه برای ملاقات با مسئولان کشور ما صف کشيده اند.

وی با اشاره به اينکه طلاب و روحانيون در روشن کردن مردم نقش بسيار مهمی دارند گفت: مهم ترين وظيفه روحانيون تبيين انقلاب به نسل های بعدی انقلاب است و بايد اين حلقه مفقوده بين نسل اول و نسل های بعدی انقلاب را پر کنيم.

محمدی گلپايگانی با اشاره به اينکه همه نيازمندی های انقلاب برآورده نشده است و بسياری از روستاهای ما امام جماعت ندارند، عنوان کرد: دشمن امروز به وسيله ماهواره وارد خانه های ما شده است و تنها راه مقابله با آن ها اين است که مردم را با معارف دين آشنا کنيم.

وی با بيان اين که امام زمان(عج) از ما روحانيون انتظارات بسياری دارند، گفت: اگر شما روحانيون فرصتی پيدا کرديد بايد به نواحی دوردست برويد و بدانيد که مردم شما را دوست دارند و شما بايد انقلاب را تبيين کنيد تا بچه ها هم بدانند که دوران پهلوی چه فسادی حاکم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016