جمعه 30 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پایان نشست سه جانبه هسته ای در وین

E02C2146-46C2-4697-8C0A-905E6F9868EF_w640_r1_s.jpg
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری رسمی این کشور از پایان نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، ایران و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین خبر داده است. این ملاقات در چارچوب آخرین دور از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ انجام شده است.

این خبرگزاری به نقل از یک عضو هیات مذاکره کننده ایران، بدون ذکر نام، خبرداده که در این نشست دو ساعته هیچ طرح تازه ای ارائه نشده و قرار است ادامه گفتگوها روز جمعه صبح به وقت محلی در وین برگزار شود.

، این مطلب را پنجشنبه شب به وقت محلی پس از پایان مذاکرات سه جانبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده ۱+۵ در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به وین بیان کرد.

براساس این گزارش جمعه بعداز ظهر نیز نشست مشترک وزرای خارجه انگلیس و فرانسه و ایران با حضور کاترین اشتون برگزار می شود و پس از آن، وزیر امور خارجه ایران با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود جلسه ای دو جانبه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تغییر رویه مخاطره آمیز

همزمان در واشنگتن برخی جمهوری خواهان به اعتراض و هشدار نسبت به نتیجه مذاکرات ادامه می دهند.

اد رویس رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا همراه با الیوت انگل نماینده ارشد دموکرات دیگر در این کمیته با انتشار بیانیه ای هشدار داده اند پذیرفتن غنی سازی ایران، تغییر رویه ای پرمخاطره از سیاست دیرینه آمریکا در جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای خواهد بود. در این بیانیه آمده "هر توافق نهایی با ایران باید راه این کشور به توانایی تولید تسلیحات هسته ای را پیشاپیش سد کند، مکانیسم بازرسی طولانی مدت و نافذی را وضع کند و ایران را وادار به توضیح درباره فعالیت تسلیحاتی هسته ای خود بکند."

روز گذشته قطعنامه ای که آقای رویس برای محکومیت نقض حقوق بشر در ایران به مجلس نمایندگان ارائه کرده بود با رای اکثریت به تصویب رسید.

در این قطعنامه نمایندگان از دولت آمریکا خواستند :

موارد نقض حقوق بشر را به مذاکرات دو یا چندجانبه خود با ایران اضافه کند.
با همکاری با متحدان اروپایی خود از طریق فعالیت های دیپلماتیک، ترغیب و یا تحریم های هدفمند برای پایان نقض حقوق بشر به ایران فشار بیاورد.

مقامات ارشد آمریکا درباره نقض آزادی های مذهبی موضع گیری علنی و صریح کنند.
برای آزادی زندانیان عقیدتی فعالیت کند و از ایران بخواهد با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد همکاری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016