شنبه 1 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

دادستان کشور: سحام نیوز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد + پاسخ سحام نیوز

Ebrahim-Reisi-saham-news.jpg
ابراهیم رئیسی٬ دادستان کل کشور با رد خبر سایت «سحام‌نیوز» درباره دیدار وی با محمد علی طاهری که متهم به «افساد در ارض» است گفته این سایت تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

جناب آقای دادستان؛ مختلسان وغارتگران بیت المال را تحت پیگرد قانونی قرار دهید!
وب‌سایت سحام-رسانه ها امروز خبری را به نقل از دادستان کل کشور مخابره کرده اند که وی گفته: «خبری که توسط سایت سحام‌نیوز مبنی بر دیدار من با یکی ازمفسدین فی‌الارض منتشر شده را قویا تکذیب می‌کنم.» ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور درادامه افزوده است: «سایت سحام نیوز به دلیل نشر اکاذیب تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.»

وب‌سایت سحام بدینوسیله، پاسخ رسمی شورای سردبیری خود را به سخنان دادستان کل کشور اعلام می کند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- درتاریخ سه شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۳ خبری درسحام مبنی برملاقات ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور با «محمدعلی طاهری» درج شد. این خبر با توجه به سطح گسترده دسترسی وب‌سایت سحام به منابع اطلاعاتی داخل کشور و درج این خبر تنها یک‌ساعت پس از«ملاقات محرمانه» دادستان کل کشور با «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذارعرفان حلقه در بیمارستان درحین اعتصاب غذا منتشر شده است، لازم به ذکر است که سحام از محتوای سخنان رد و بدل شده دادستان کل کشور با«محمدعلی طاهری» اطلاع کامل دارد، اما فعلا از انتشار آن سخنان امتناع کرده است. به نظر می رسد عصبانیت دادستان محترم کل کشور ازسطح دسترسی بالای خبرنگاران سحام به اخبار و اطلاعات داخل کشور باشد.

۲- روابط عمومی دادستانی کل کشور در اطلاعیه خود به طور هوشمندانه ای، خبر این ملاقات را تکذیب کرده است. این روابط عمومی در قسمتی از اطلاعیه خود آورده است: «در روزهای اخیر خبری با موضوع ملاقات دادستان کل کشور با یکی از«متهمین فساد فی‌الارض» از سوی برخی سایت‌های خبری و خصوصاً سایت‌های معاند نظام جمهوری اسلامی منتشر و پخش شده است. روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام می‌کند: خبر ملاقات فوق، به هر صورت و به هر شکل، کذب محض و عاری از هرگونه واقعیت می‌باشد.»

این درحالی‌ست که این روابط عمومی نامی از«محمدعلی طاهری» نبرده است، درحالی‌که محمدعلی طاهری در بهمن ماه ۱۳۹۰«پس از برگزاری جلسات دادگاه و دفاعیات خود در۴ جلسه، به اتهام توهین به مقدسات و بیان مطالبی که هیچ گونه تخصصی درآن‌ها نداشته و ادعای الهام و دریافت آگاهی و ارائه این دریافت‌ها به دیگران توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام مداخله غیرقانونی درامور پزشکی و درمان – با توجه به اینکه هیچ فردی حق ندارد بدواً نظریات خود را روی انسان آزمایش کند- با استناد به مفاد قانون مجرم شناخته شده و پروانه فعالیت وی ابطال شد، به اتهام تحصیل مال نامشروع و پخش غیرقانونی آثار سمعی و بصری به پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان محکوم شده است. وی به علت لمس بیماران مونث بدون اینکه دارای وجوز طبابت باشد نیز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.»

با عنایت به موارد ذکر شده بالا،«محمدعلی طاهری» هیچ‌گاه به اتهام افساد فی الارض محکومیتی نداشته است و اظهارنظر روابط عمومی دادستانی کشوردرخصوص «ملاقات با مفسد فی الارض» و متعاقب آن اظهارنظر دادستان کل کشور وجهه قانونی ندارد و این اظهارنظر نشان از بی اطلاعی این مقام ارشد قضایی نسبت به پرونده محمدعلی طاهری دارد. مگر آن‌که روابط عمومی دادستانی کل کشور ملاقات دادستان کل کشور را با متهم مفسد فی الارض دیگری تکذیب کرده باشد! که درآن صورت هیچ‌گونه خبری درسحام مبنی برملاقات آقای رئیسی با متهم مفسد فی الارضی منتشرنشده است.

۳- وب‌سایت سحام نیوز به عنوان پایگاه اطلاع رسانی مردمی، فارغ ازهرگونه نگاه حزبی و جناحی، مسائل مربوط به«حقوق انسانی» زندانیان عقیدتی- سیاسی دربند زندان‌های جمهوری اسلامی ایران را پیگیری می‌کند و دراین راستا براساس معاهدات پذیرفته شده جهانی، از«حقوق انسانی» همه زندانیان و محکومین، فارغ از نوع نگاه آنان به مسائل سیاسی کشور، حمایت کرده و می‌کند.

۴- دادستان محترم کل کشور بازهم از موضع بی اطلاعی نسبت به پیگیری قانونی وب‌سایت سحام نیوز سخن رانده است، در حالی‌که ساز و کار این پیگیری قانونی را مشخص نکرده است!

۵- وب‌سایت سحام نیوز به دادستان کل کشور اعلام می‌دارد که هم‌چون گذشته درمسیراحقاق حق و اطلاع رسانی مسئولانه قدم خواهد برداشت و نسبت به افشای اطلاعات مربوط به«فساد اقتصادی» و«فساد سیاسی» درساختار جمهوری اسلامی ایران در«فقدان فعالیت رسانه‌های آزاد در داخل کشور» حرکت خواهد کرد. این مقام ارشد قضایی اطلاع دارد که مطبوعات چشم‌های مراقب برعملکرد مسئولان هستند و سحام برعهدی که با مردم در راستای اطلاع رسانی روشنگرانه و متعهدانه بسته است هم‌چنان پایدار خواهد ماند. سحام به دادستان کل کشور و مسئولان ارشد قضایی توصیه می‌کند به جای تهدید رسانه‌ها به عدم اطلاع رسانی مسئولانه و جلوگیری از اطلاع رسانی آزاد، نسبت به مفاسد و غارت بیت المال در۸ سال ریاست دولت«نظر نزدیک به رهبر» اقدام کنند و«محمود احمدی نژاد» را بابت سوء تدبیر و پاسخ‌گویی برای فقدان ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد کشور به دادگاه فرا بخوانند و از او سوال کنند که چرا کشور را به مراتب بدتراز«قوم مغول» مورد غارت و تاخت و تاز قرار داد؟

تاکید چندباره رئیس جمهور و معاون اول محترم رئیس جمهور مبنی بر طلب‌کاری غارت‌گران بیت‌المال در۸ سال گذشته از مردم، نشان از عمق فاجعه رفته بر کشور دارد. به نظر می‌رسد مسئولین‌عالی قضایی وظایف مهم‌تری جز تهدید رسانه‌ها به اطلاع رسانی آزاد و شفاف بر دوش دارند که لازم‌است به وظایف قانونی خویش برای برخورد با مفاسد و نجات کشور از مفسدان اقتصادی عمل نمایند.

۶- به نظر می رسد عصبانیت دادستان کل کشور از درج خبر اقدامات پنهان سپاه پاسداران بر علیه دولت حسن روحانی باشد، چرا که بنا به اطلاع سحام خبر«فعالیت های پنهان دولت درسایه سپاه پاسداران» برعلیه دولت حسن روحانی باعث در هم ریختگی برنامه های اطلاعاتی- امنیتی سپاه پاسداران علیه دولت حسن روحانی شده است. اما به خاطر این‌که هرگونه واکنش به آن خبر، حمل بر صحت آن تلقی می شده است، حالا دادستان محترم کل کشور خبر دیگری را بهانه حمله و تهدید سحام کرده است. سحام اعلام می کند درآینده ای نزدیک اقدام به اطلاع رسانی بیشتر درخصوص مفاسد اقتصادی و اقدامات پنهان سپاه پاسداران علیه منافع مردم خواهد کرد و در این راستا ازهیچ تهدیدی عقب نخواهد نشست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016