شنبه 1 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای محمدعلی طاهری پس از بازجويی‌های چندساله برای اتهام مفسد فی‌الارض

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران - يکی از شاگردان و آگاهان به وضعيت محمد علی طاهری، بنيان گذارعرفان حلقه (کيهانی) که از سال ۱۳۹۰ در زندان است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت اين زندانی در اعتراض به اينکه سه سال و نيم در سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران به سر می برد و به تازگی به اتهام مفسد فی الارض مجددا مورد بازجويی قرار گرفته است از هفته گذشته دست به اعتصاب غذای خشک زده است که به دنبال آن در روز ۲۵ آبان ماه به بيمارستان رجايی منتقل شده اما روز ۲۹ آبان ماه در ميانه درمان به زندان بازگردانده شده است.

شهناز نيرومنش، شاگرد سابق و”مسوول کمپين بين اللملی دفاع از محمد علی طاهری” با اظهار اينکه اين زندانی همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد به کمپين گفت: «ايشان قبل از انتقال شان به بيمارستان از سوی بازجوها در خصوص اتهام مفسد فی الارض و برخی اتهامات ساختگی ديگر تحت بازجويی قرار داشتند. اتهام مفسد فی الارض در پرونده ايشان از سال ۱۳۹۰ بوده و تکليفش هنوز مشخص نشده است. اما بازجو پرونده مگر چقدر زمان برای بازجويی اين اتهام نياز دارد؟ بازجويی از يک زندانی که نمی تواند سه سال و نيم ادامه داشته باشد در حاليکه دارد حکم بقيه اتهاماتش را می گذراند؟»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاگرد سابق آقای طاهری به کمپين گفت: «اکنون نگران تاييد اتهام مفسد فی الارض بودن برای او هستيم و همچنين وضعيت سلامت جسمی و روحی ايشان در انفرادی زندان اوين.»

محمد علی طاهری در دهه ۱۳۸۰ موسسه فرهنگی هنری به نام «عرفان حلقه» را در تهران تاسيس کرد و از طريق فرادرمانی به درمان بيماری های روحی و پزشکی مردم می پرداخت. آقای طاهری يکبار در سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام عليه امنيت ملی بازداشت شد اما پس از ۶۷ روز حبس در سلول انفرادی آزاد شد.

او مجددا در تاريخ ۱۴ اردبيهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و در آبان ماه همان سال پس از سه جلسه دادگاه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام توهين به مقدسات به ۵ سال حبس، به اتهام فعل حرام (تماس با مچ دست زن نامحرم موقع اتصال دادن به فرادرمانی) به ۷۴ ضربه شلاق، به اتهام (دخالت در امر پزشکی، تحصيل مال نامشروع و توزيع آثار سمعی- بصری و استفاده از عناوين علمی) جمعا به ۹۰۰ ميليون تومان جريمه نقدی محکوم شد.

شهناز نيرومنش در توضيح بيشتر فعاليت های آقای طاهری که منجر به بازداشتش شده است به کمپين گفت: «ايشان قرائت جديدی از معنويت داشت و کلاس هايی هر هفته برگزار می کرد که به تدريج شرکت کنندگان و طرفدارانش خيلی زياد شد اما ظاهرا اين مساله خوشايند وزارت اطلاعات نبود.»

خانم نيرومنش ادامه داد: «از همان روزهای اول ماموران امنيتی با لباس های شخصی وارد کلاس ها شده بودند و بعدتر پيشنهادهای به آقای طاهری دادند مانند اينکه ديگر به مردم نگويد که دريافت معنوی دارد ولی درمان ها را به اسم الهام از ائمه اطهار ادامه بدهد. آقای طاهری هم هيچ وقت اين پيشنهاد را نپذيرفت.»

شاگرد سابق آقای طاهری به کمپين گفت: «آقای طاهری پس از اعلام حکم به بند عمومی منتقل نشد و در تمام اين سه سال و نيم در سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران به سر می برد، در اين مدت فقط چند بار بعضی از زندانيان را برای مدت کوتاهی به سلول او فرستاده اند.» اين زندانی در فروردين سال ۱۳۹۳ نامه ای خطاب به احمد شهيد نوشت که در ان موارد نقض حقوق بشر در مورد پرونده اش را توضيح و خواستار رسيدگی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016