یکشنبه 2 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سوال تامل برانگيز يک نماينده درباره مرگ مرتضی پاشايی


مراسم تشييع پيکر مرتضی پاشايی

نماينده بناب با اشاره به مراسم پرشور تشييع پيکر مرتضی پاشايی از نمايندگان پرسيد: اگر اتفاق مشابهی برای شما بيافتد، چند نفر از موکلانتان در مراسم ختم شما حضور می‌يابند.

نماينده بناب با اشاره به مراسم پرشور تشييع پيکر مرتضی پاشايی از نمايندگان پرسيد: اگر اتفاق مشابهی برای شما بيافتد، چند نفر از موکلانتان در مراسم ختم شما حضور می‌يابند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد باقری بنابی در نطق ميان دستور امروز مجلس شورای اسلامی ( يکشنبه)، ادامه داد: عمر فعاليت حرفه‌ای يک جوان که به اندازه‌ی انگشتان يک دست هم نمی‌رسيد نشان می‌دهد وی حضور عميقی در دل و ذهن مردم داشت به طوری که کلام و تصوير مراسم تشييع جنازه وی هم نتوانست اين شور را به خوبی متجلی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خطاب به سياست‌مداران و نمايندگان مجلس پرسيد: آيا می‌توانيد بگوييد اگر اتفاق مشابهی برای شما هم بيفتد چند نفر از پاپ‌خوانان کشور يا مردمی که نمايندگی آنها را بر عهده داريد در مراسم ختم شما حضور می‌يابند.

باقری بناب در بخش ديگری از سخنانش افزود: بنده و سياست‌مداران نبايد خون شهدا را وجهه المصالحه اغراض سياسی خود قرار دهيم و بزرگداشت بسيج را به انداختن چفيه به گردن محدود کنيم.

وی افزود: سلام بر بسيجيان و مردم گمنام ، اين ايام متعلق به پابرهنگانی است که در مقاطع حساس از جمله دفاع مقدس جان خون را در طبق اخلاص قرار دادند.

نماينده بناب افزود: بايد قدر و منزلت بسيج و بسيجيان را در عمل نشان دهيم.

باقری گفت: اين روزها در هر نشست و استيضاحی بحث فتنه ۸۸ مطرح است بنده برای چندمين بار به صراحت فتنه سال ۸۸ را محکوم می‌کنم تا به هزار کار نکرده متهم نشوم، معتقدم يک نسل از انقلاب تحت تاثير فتنه ۸۸ قرار خواهند گرفت.

وی از مسئولان خواست افراد و دستگاههای تاثيرگذار در حوادث سال ۱۳۸۸ را مشخص کنند تا موضوع فتنه برای کاسبی عده‌ای مشخص دائما مستمسک قرار نگيرد.

وی با محکوم کردن فشارهای اقتصادی به عنوان اصلی‌ترين عامل ناهنجاريهای اجتماعی و اقتصادی کشور گفت: بنده فقر و فساد و پرونده‌های خاک خورده در قوه قضاييه و آمار بالای طلاق را محکوم می‌کنم، بنده همه فشارهای اقتصادی که عامل اصلی اين اتفاق ناخرسند است را محکوم می‌کنم.

اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس با انتقاد به برخی از سياست‌های اجرايی گفت: از تحريم داخلی برخی بانکها و دستگاههای اجرايی در عليه توليد ناراضی هستم، اميدوارم تحريم صندوق توسعه ملی و برخی از بانکها بر ضد توليد هر چه زودتر حذف شود.

وی در بخش ديگری از سخنانش با دفاع از عملکرد تيم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تيم مذاکره کننده با تکيه بر منويات رهبری و با زبان ملايم اقدام کرده است و نتيجه هر چه باشد پيروزی ملت ايران را در پی خواهد داشت..

نماينده مردم بناب از دادستان کل کشور خواست تا از اموال بابک زنجانی که اکنون بيت‌المال مسلمين است به خوبی مراقبت کند.

اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس در تذکر به وزرای کشور و راه و شهرسازی و کشور از آنان خواست تا احداث پل کمربندی چند شهر و تبديل شدن چند روستان به شهر را با سرعت بيشتری دنبال کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016