دوشنبه 3 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده بسيج: به جهنم که تحريم می‌کنند

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: نظر صريح ولايت بيان شده و آن اين بوده که تحريم‌ها را بايد با اقتصاد مقاومتی حل کرد حال اولين انتظار ما اين است که مسئولان ما آن روحيه خودباوری را برگردانند چرا که با کارهايی که انجام شده است، می‌شود با کمترين امکانات نيازهای کشور را تامين کرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز بخش اعظم جريان نفت و گاز زير پای سربازان امام خامنه‌ای است و اينطور نيست که بخواهيم به اين موضوع نگاه کنيم که کسانی تحريم می‌کنند يا نه، به جهنم که موافقت نمی‌کنند و به جهنم که تحريم می‌کنند.

به گزارش ايسنا، سردار نقدی صبح امروز در همايش طلايه‌داران اقتصادی و محروميت‌زدايی که در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، با بيان اينکه امروز بسيج پژواک پيام زينب کبری (س) است، گفت: رهبر بزرگوار ما فرمودند که بايد تحريم‌ها را بايد با اقتصاد مقاومتی خنثی کرد و اين سرفصل راهبردی است که بسيج برای خود اتخاذ کرده است و با اين رويکرد انسان‌های با اشتياق و اهل درد به ميدان آمده‌اند تا برای تحقق اين راهبرد و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان کمک کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما از ابتدای انقلاب تحريم بوده‌ايم و هميشه هم مسئولان ما با اعتماد به نفس اعلام می‌کردند که تحريم‌ها را خنثی می‌کنيم و اين تحريم‌ها هيچ اثری نداشته و نخواهد داشت و البته اين اتفاق هم رخ داده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه بيشترين تحريم‌ها در عرصه دفاعی بوده است، گفت: آنها که کدخدا شناخته می‌شوند عددی نيستند و نمی‌توانند بازار گسترده‌ای مثل بازار ارزاق را کنترل کنند اما در عرصه‌ای مثل عرصه دفاعی توليدکنندگان قطعات و مواد اوليه بسيار محدودند. با اين حال بيشترين و خيره‌کننده‌ترين پيشرفت را با هزينه‌هايی کمتر از هزينه‌هايی که در صنعت خودرو وجود داشته است صنعت دفاعی ما به چشم خود ديده است و هيچ سلاحی نيست که شما آن را به نيروی مسلح سفارش داديد و نيروی مسلح برای ساختن آن به شما نه بگويد و من به عنوان کسی که ۱۰ سال مسئول اين کار بوده‌ام اين موضوع را می‌گويم.

نقدی در ادامه تاکيد کرد: متاسفانه اتفاقی که ناشی از ضعف و خودباختگی بود افتاد و مسئولان ما انجام دادند و گفتند ما در شعب ابی‌طالب هستيم و اين خودباختگی باعث اين شد که ما به بيرون و موضوع رفع تحريم‌ها نگاه کنيم و بگوييم که در غير اين صورت اقتصاد ما دچار اختلال می‌شود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: نظر صريح ولايت بيان شده و آن اين بوده که تحريم‌ها را بايد با اقتصاد مقاومتی حل کرد حال اولين انتظار ما اين است که مسئولان ما آن روحيه خودباوری را برگردانند چرا که با کارهايی که انجام شده است، می‌شود با کمترين امکانات نيازهای کشور را تامين کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: وقتی ما کارهايمان را در جهت خودباوری و توليد شروع کرديم برخی می‌گفتند حالا بعد از جنگ و آن همه دلاوری بايد در روستاها پرورش ماهی و قارچ داشته باشيم؟ اين در حالی است که وقتی اولين قدم‌ها برداشته شد نشان داد که با امکانات کم می‌توان ديگران را به ميدان آورد و وارد عرصه توليد کرد. همه اين کارها امروز يک اتمام حجت است و ما می‌گوييم که اين کارها از عهده بسيج بر می‌آيد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه اظهار کرد: امروز بسيجيان آمده‌اند و نقش اول را ايفا کردند، خط را شکستند و ثابت کردند که می‌شود با همين امکانات فضای مملکت را تامين کنيم و نيازی به اين نيست که نفت‌مان را بدهيم و امکانات بگيريم. اگر غيرت داشته باشيم می‌بينيم که نيازی به اين کار نداريم. اين ما هستيم که می‌توانيم آنها را تحريم کنيم و با بستن شيرهای نفت‌مان آنها را فلج سازيم.

نقدی گفت: امروز بخش اعظم جريان نفت و گاز زير پاهای سربازان امام خامنه‌ای است و اينطور نيست که هی بخواهيم به اين موضوع نگاه کنيم که آنها موافقت می‌کنند يا نه،‌ به جهنم که موافقت نمی‌کنند و به جهنم که تحريم می‌کنند. ما ميراث‌داران امام و شهيدان باکری، چمران، همت و ... هستيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما يک رهبری به اين عظمت داريم که مثل کوه ايستاده و با وجود همه توطئه‌ها از راه اصيل اسلام و ارزش‌های اساسی انقلاب عقب ننشسته و سرمايه‌های ما جوانان اين کشورند که بايد قدرشان را دانست و امروز اين حرکت و حضور حجت را تمام و اثبات کرده که ما می‌توانيم. مسئولان بايد از اين ظرفيت‌های مردمی و انگيزه‌های بالا استفاده کنند و قدر اين جوانان را بدانند.

وی با بيان اينکه ما می‌توانيم قدم‌های بلند برداريم و در عرصه اقتصادی فتح‌الفتوح داشته باشيم، گفت: اين به شرطی است که به اين فرمايش مقام معظم رهبری که اقتصاد را به دست مردم بدهيم تمسک کنيم و تصورمان اين نيست که اقتصاد را تنها به دست کسانی دهيم که صاحب ثروت و سرمايه و بخش‌های خصوصی هستند. بزرگ‌ترين اقتصادهای دنيا با کوچک‌ترين واحدهای اقتصادی و خانگی شکل گرفته است. ما بايد حرکت و موج راه بيندازيم و وقتی مقام معظم رهبری موضوع عزم ملی را مطرح کردند همه بايد حرکت کنيم.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به شهرآورد ديروز گفت: اين هيجان را بايد برای توليد ايجاد کنيم و هر ايرانی وقتی احساس کند که نقشی در توليد ندارد ورشکسته می‌شود. نبايد اينطور باشد که همه از پشت ميزنشينی احساس آرامش کنند. افتخار بايد در توليد باشد و می‌شود به جای اين همه تمرکز کردن روی فضای مذاکرات و چشم‌ها را به آنجا بردن، تمرکز را روی کارگاه‌ها برد و تلاش و زحمات اين عزيزان را نشان داد.

وی گفت: اينکه ولايت عزم ملی و مديريت جهادی را نامگذاری کردند به اين معنا نيست که ما همان کارهايی که سال گذشته انجام می‌داديم را انجام دهيم. مسئولان بايد در اين کارگاه‌ها راه بيفتند و مردم را تشويق کنند و مقررات دست و پا گير برای توليد را حل کنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه امروز کشور می‌تواند به دنبال اثبات امکان‌پذيری از اين ظرفيت عظيم مردمی استفاده کند و بيت‌المقدس‌های اقتصادی را شکل دهيم، افزود: اگر می‌خواهيم تحول ايجاد شود نبايد ۳۰۰ هزار تن کره و يا ۶۰۰ هزار تن کود شيميايی وارد کنيم. چرا دستگاه رسانه‌ای ما مردم را از توجه به کودهای شيميايی به سمت کودهای ارگانيک نمی‌برند؟ ما از مسئولان‌مان می‌خواهيم اشکال و اشتباهی که مرتکب شده‌اند و گفت ما در شعب ابی‌طالب هستيم و ببينند همان‌طور که تحريم‌ها ۳۰ سال اثری نکرد ۳۰ سال ديگر هم اثری نخواهد داشت. البته چه گوش کنند و يا نکنند ما کار خودمان را انجام می‌دهيم.

نقدی خطاب به فعالان عرصه توليد در بسيج در اين همايش، گفت: کاری که شما شروع کرديد نياز به بازاريابی و موضوعات ديگر دارد و اگر کسی کمک‌تان نکرد خودتان کار کنيد و در کنار هم قرار بگيرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين همچنين گفت: افتخار بزرگ بسيجيان اين است که بدون حتی يک ريال تحميل هزينه به دولت در ظرف دو سال نزديک به ۱۰۰ هزار شغل ايجاد کردند و اين کار، کار کوچکی نيست و اميدواريم خداوند همان‌طور که به اخلاص بسيج برکت داده به اخلاص شما هم برکت دهد و کسانی که غافلند و چشمان آن را به مذاکرات دوخته‌اند و توجهی به اقتصاد درون‌زا و داخلی ندارند بيدار شوند و انگيزه‌های جوانان اين خاک و آب را قدر بدانند تا شاهد پيروزی‌هايی در اين عرصه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016