پنجشنبه 6 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قيمت نفت به زير ۷۶ دلار رسيد

واحد مرکزی خبر ـ کاهش اميدواری ها به اينکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست امروز خود درباره کاهش توليد به نتيجه برسند باعث شد قيمت های جهانی نفت بارديگر کاهش يابد و به پايين ترين سطح آن در چهار سال گذشته برسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رويترز از لندن، همزمان نيز روند افزايش قيمتها در بازار سهام آمريکا نيز به سبب تعطيلات عيد شکرگزاری متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


العربيه گزارش داد، علی النعيمی وزير نفت عربستان تاکيد کرد اوپک سقف توليد خود را تغيير نخواهد داد.

انتظار می رود توليد کنندگان عرب نفت در منطقه خليج فارس به ويژه عربستان سعودی در اين نشست از به تعويق افتادن کاهش توليد نفت حمايت کنند.

اين در حالی است که برخی از اعضای اوپک تلاش می کنند قيمت نفت را که از ماه ژوئن تاکنون سی درصد کاهش يافته است تقويت کنند. منابع اوپک اعلام کردند احتمال اين امر در شرايط کنونی اندک است.

قيمت نفت برنت در بازارهای آسيا و اروپا با بيش از يک دلار و ۷۵ سنت کاهش به بشکه ای کمتر از ۷۶ دلار رسيد که پايين ترين قيمت آن از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰ ميلادی به شمار می رود.

کاهش قيمت نفت باعث شده است نشست روز پنجشنبه اوپک به يکی از نشست های اين سازمان در دهه های اخير تبديل شود که همه با دقت پيگير جزئيات آن هستند.

کشورهای اوپک يک سوم نفت جهان را تامين می کنند. کاهش قيمت نفت باعث کاهش تورم در کشورهای اروپايی شده ولی در عين حال به بازارهای اقتصادی و مالی کشورهای بزرگ توليد کننده نفت آسيب رسانده است.

قرار است تصميم اوپک در نشستی خبری در ساعت پانزده به وقت گرينويچ اعلام شود. قبل از نشست، عادل عبدالمهدی وزير نفت عراق گفت وی قيمت ۶۵ دلار تا ۷۰ دلار را به عنوان کف قيمت نفت در نظر می گيرد. الجزاير و ونزوئلا نيز اعلام کردند تمايل به کاهش توليد نفت خود را دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016