سه شنبه 11 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کلن (آلمان): نام‌گذاری سالانه «درخت‌ آزادی و حقوق‌ِ بشر» به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، ۱۳ دسامبر


بيانيه خانه همبستگی مهر

فرخنده باد ۱۰ دسامبر روز جهانی حقوق بشر

در آستانه برگزاری گردهمايی‌های روز جهانی حقوق بشر تلاش‌های خستگی‌ناپذير پيشتازان مبارزه برای حقوق بشر را، در هر جای جهان، به ويژه کار دشوار اين تلاش‌گران را در سرزمين ما ايران ارج می‌نهيم و يک بار ديگر هم‌پيمانی خود را با آن‌ها اعلام می‌کنيم.

پس از تغييرات سياسی در سال ۹۲ در ايران و شروع کار دولت جديد بسياری از مردم ايران اميدوار بودند که در رعايت حقوق شهروندی در ايران بهبود صورت گيرد. اما اين اميد هر روز بيشتر در همة پهنه‌های اجتماعی به یأس بدل گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای مرتجع که در باندهای آشکار و پنهان در حاکميت ايران حضور دارند و قدرتمند هستند آشکارا وارد مرحله‌ای تهاجمی‌تر در نقض حقوق شهروندان ايران شده‌اند.

افزايش آمار اعدام‌ها، فشارهای گسترده‌تر به اقليت‌های دينی و مردمی، تهاجم به جامعه دراويش ايران، بی‌رحمی غيرقابل تصور حتا دربارة دگرانديشان شيعه، فشارهای گسترده به مطبوعات و دستگيری خبرنگاران، حمله به جوانان به بهانه‌های گوناگون و بی‌شرمانه‌تر از همة آن‌ها حمله به زنان در خيابان‌های کشور و اسيدپاشی به چهرة آن‌ها بيلان کار حاکميتی است که خود را جمهوری اسلامی می‌نامد و بدان افتخار می‌کند.

برای ما ترديدی وجود ندارد وقتی که نمايندگان حاکميت دينی ايران در دستگاه قضايی کشور، در دستگاه‌های امنيتی و نظامی، در مجلس شورای اسلامی و در شبکة گسترده امامان جمعه از اين اعمال ضد انسانی مستقيم و غيرمستقيم دفاع می‌کنند، نقض حقوق شهروندان ايران راه و رسم قدرت‌مداران اصلی حاکميت ايران است.

نهادهای جهانی دفاع از حقوق بشر و نمايندة حقوق بشر سازمان ملل در اين بارة گزارش‌‌های خود را ارايه داده‌اند.

آن‌چه که در سال گذشته برای ما کُنش‌گران حقوق بشر زنگ بلايی بزرگ را در کشور ما به صدا در آورده است، اين است که مرتجع‌ترين نيروهای حاکميت که قدرت برتر را هم دارند برای نشان دادن قدرت خود به طرف مقابل در حاکميت، مردم را گروگان می‌گيرند و شديدترين احکام را دربارة آن‌ها برای جزيی‌ترين چيزها صادر می‌کنند.

چنين رويه‌ای تا بدين پايه تجاوزکار، بی‌رحم و نادان در جهان امروز بی‌همتاست.

در چنين شرايطی است که ما در آستانة برگزاری گردهمايی دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر به همة ايرانيان، در هر جای ايران و جهان، اعلام می‌کنيم که می‌توان با پايه‌گذاری و گسترش‌ِ نهادهای مردمی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آگاهی‌بخش و همچنين با ياری‌ِ سازمان‌های حقوق‌ِ بشری بين‌المللی راه پُر فراز و نشيب‌ِ دمکراسی در ميهنمان را هموار کرد.

فرا رسيدن دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر را به همة شما شادباش می‌گوييم.

برنامه گردهمايی خانه همبستگی

نام‌گذاری سالانه «درخت‌ِ آزادی و حقوق‌ِ بشر»: امسال اين درخت با نام زندانيان سياسی ايران و نماد ايستادگی آن‌ها، عباس امير انتظام آراسته می‌شود.

زمان: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۴، از ساعت ۱۵ تا ۱۷
مکان: پارک‌ِ حقوق بشر [Park der Menschenrechte: Köln - Lindenthal]

خانه همبستگی مهر - کلن

پيشنهاد می‌شود با خود چتر بياوريد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016