یکشنبه 16 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ارتش پاکستان یکی از فرماندهان القاعده را کشت

0,,18113545_303,00.jpg
در حمله ارتش پاکستان چند تن از شورشیان، از جمله عدنان شکری جمعه، فرمانده بلندپایه القاعده کشته شدند. شکری جمعه ده‌ها سال از عمرش را در آمریکا گذرانده بود. اف بی آی برای دستگیری او ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

به گزارش دویچه وله٬ روز شنبه (۶ دسامبر / ۱۵ آذر) ارتش پاکستان اعلام کرد که در یک حمله به شین ورسک، واقع در منطقه مرزی وزیرستان جنوبی، عدنان شکری جمعه و چند تن دیگر از شورشیان کشته شده‌اند.

این منطقه که در شمال پاکستان قرار دارد یکی از مهمترین مناطق تحت نفوذ القاعده در پاکستان به شمار میرود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس برخی گزارش‌ها شکری جمعه در شبکه تروریستی القاعده موقعیتی را دارا بوده که پیشتر در اختیار خالد شیخ محمد، یکی از عاملان عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر بوده است.

شکری جمعه تبعه آمریکا بود و بیش از ۳۰ سال از عمرش را در نیویورک و ایالت فلوریدا سپری کرده بود. سازمان‌های امنیتی آمریکا او را از جمله به تلاش برای بمب گذاری در متروی نیویورک در سال ۲۰۰۹ متهم کرده بودند. اف بی آی برای دستگیری شکری جمعه ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

ارتش پاکستان از تابستان امسال عملیات گسترده‌ای را علیه طالبان و القاعده در وزیرستان شمالی در پاکستان آغاز کرد که تا کنون به کشته شدن نزدیک به ١۵٠٠ تن از ستیزه‌جویان اسلام‌گرا انجامیده است. شمار زیادی از شورشیان پس از این حمله، به وزیرستان جنوبی پناه بردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016