دوشنبه 17 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبياء: ۱۰۸ نظامی ناتو را دستگير کرديم


فرزاد اسماعيلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبياء(ص) گفت: چند ماه قبل سيستم پدافند هوايی ما يک هواپيمای "ايساف" را که در افغانستان جنايت می‌کرد، شناسايی و آن را با تهديد موشکی مجبور به فرود در بندرعباس کرد.

به گزارش تسنيم، امير سرتيپ فرزاد اسماعيلی امشب در مراسم يادواره شهدای دانشکده فنی و حرفه‌ای شهيد منتظری مشهد گفت: به‌لطف خداوند متعال در اين شش سال مأموريتی که پدافند هوايی درايت کرد اين بود که سه هزار و ۶۰۰ نقطه به نقاط تحت الحفاظه پدافند هوايی افزايش يافت.

اسماعيلی گفت: ما بايد اين امر را اطاعت می‌کرديم چرا که در تمامی صحنه‌ها هرجا سپاه و ارتش با يکديگر کار مشترک انجام دادند موفق بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در قرارگاه پدافند هوايی يگان‌های سپاه و ارتش حضور دارند که اين نشان از آمادگی اين يگان‌ها است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبياء(ص) افزود: با توجه به اينکه مسئله پدافند هوايی در تمامی کشورها بايد از مراکز هسته‌ای و حساس محافظت کند بايد دارای سيستمی به‌روز کنار سيستم‌های بومی باشد و اين امر در پدافند هوايی جمهوری اسلامی ايران اتفاق افتاده است و خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی تمامی موشک‌های ما ايرانی بوده است.

اسماعيلی بيان کرد: الآن به جايی رسيده‌ايم که با کمترين هزينه و با استفاده از تجهيزات بومی بيشترين هواپيماهای جاسوسی دشمن را شناسايی می‌کنيم.

وی افزود: هواپيمای يو۲ را که يک هواپيمايی جاسوسی است شناسايی می‌کنيم، هفته گذشته در نقطه‌ای از کشور به اين هواپيما اخطار داده شد و سامانه موشکی نيز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپيما مذکور به‌محض دريافت اخطار بازگشت.

وی با اشاره به انهدام پهباد هرمس گفت: هرمس همانند سوزنی در انبار کاه است که هم از نظر کشف و انهدام بايد در فضايی نابود شود که در مسير هواپيمای مسافربری نباشد تا به آن هواپيما و زمين‌های اطراف صدمه‌ای نزند و ما در اقدامی ۴۳دقيقه‌ای با همکاری سپاه و ارتش اين هواپيما را منهدم کرديم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبياء(ص) با اشاره به آرکيو۱۷۰ آمريکايی گفت: اين هواپيما جزو برترين تکنولوژی‌های روز دنيا است و آنها با تمام تجهيزات به ميدان آمدند اما چيزی حاصل آنها نشد.

اسماعيلی افزود: يکی از مسئولان کشورهای اروپايی پس از تفکيک مرزها به‌دنبال اين بود که بدون کارت شناسايی هواپيمايی به مرزهای کشور ما وارد شود و با توجه به اينکه ما بيش از دو ساعت پشت مرز معطلش کرديم، به‌هنگامی که فهميد هيچ فردی نبايد با جمهوری اسلامی ايران مقابله کند خود برگشت.

وی بيان کرد: ريگی ملعون با يک کارت شناسايی جعلی و چندين بار تغيير پرواز خود سعی داشت که از مرزهای جمهوری اسلامی ايران عبور کند و با وجود عدم تمکين خلبان که می‌گفت: "شما حق نشاندن پرواز مرا نداريد"، توانستيم با سيستم‌های پيشرفته اين پرواز را بنشانيم.

اسماعيلی افزود: چند ماه قبل سيستم پدافند هوايی ما يک هواپيمای "ايساف" مخفف واژه‌های انگليسیInternational Security) Assistance Force ) را که در افغانستان جنايت می‌کرد شناسايی کرد، اين هواپيما روی مرز، خود را هواپيمای مسافربری معرفی می‌کرد. ما به اين هواپيما اجازه ورود به کشور داديم و زمانی که به نقطه‌ای رسيد که مطمئن شديم، اجازه خروج به آن را نداديم، به اين هواپيما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهايتاً با تهديد موشک در بندر عباس نشست و ۱۰۸ نظامی ناتو را که قصد عبور از کشور داشتند شناسايی و دستگير کرديم، ما به‌جز از ولايت از کسی دستور نمی‌گيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016