دوشنبه 17 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

پشت پرده بازداشت مديرعامل پرسپوليس


حميدرضا سياسی مديرعامل پرسپوليس

حميدرضا سياسی مديرعامل پرسپوليس چند روز پيش به علت برخی مسائل راهی بازداشتگاه اوين شد پس از گذشت چند روز هنوز دليل اصلی بازداشت وی مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حميدرضا مديرعامل سرخ پوشان پايتخت که تنها ۲ هفته عهده دار اين مسئوليت شده به دليل برخی از اتهامات وارده راهی زندان اوين شد.

شنيده‌ها حاکی از آن است که سياسی به علت بدهی‌های اخير باشگاه پرسپوليس شکايت واليباليست‌ها و کشتی گيران و اسپانسرهای قبلی بازداشت شده است خود وی نيز اين مسائل را علت اصلی بازداشتن می‌داند.

در حالی که وکيل کشتی گيران و واليباليست‌هايمان از اين موضوع اظهار بی اطلاعی کردند کردند که سياسی به خاطر شکايت ما به زندان نرفته است از آن سو اسپانسر سابق باشگاه پرسپوليس بيان کرده است که ما از شکايتمان صرف نظر نمی‌کنيم و سياسی هم بايد جوابگوی شکايت ما باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت بهنام پيشروی کيش که يکی از اصلی ترين شاکيان باشگاه پرسپوليس است بيان کرده است که سياسی به دليل قراردادی که کاغذ پاره خواند بازداشت شده است و بازداشت وی هم يکی دو ماه به طول می‌انجامد علاوه بر اين مسائل شايعاتی نيز مطرح می‌شود که بدهی‌های گذشته پرسپوليس به واليباليست‌ها و کشتی گيران و اسپانسر سابق دليل اصلی زندانی شدن سياسی نيست بلکه بر طبق شنيده‌ها بازداشت سياسی دلايل غير فوتبالی دارد و شايد به خاطر بازی با رئال مادريد و ...

مشکلات پرسپوليس انگار تمامی ندارد چرا که گفته‌های سياسی باعث ناراحتی رويانيان شده است و وی از سياسی، خادم و جمشيدی(مسئول حقوقی باشگاه پرسپوليس) شکايت کرده است.

نکته قابل تامل اين مسئله است که شکايت اسپانسر پرسپوليس با توجه به مصاحبه‌های اخير مسئولان پرسپوليس اصلی ترين دليل بازداشت سياسی مديرعامل پرسپوليس است و البته تا جاييکه ما اطلاع داريم اين موضوع در بخش‌های مختلف مورد بررسی است و يکی از اين موارد مطروحه در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفته و اين شکايت ابعاد ديگری نيز دارد که يکی از آنها بحث مالی است.

اما در آخرين لطلاعات ما از منابع غير رسمی برخی فعاليت های اقتصادی سياسی که ارتباطی به باشگاه پرسپوليس ندارد عاملی شده تا پرونده اوليه يعنی شکايت اسپانسر در حاشيه قرار بگيرد.

در اين چند روز اخير صحبت‌های ضد و نقيض در مورد سياسی معمای حبس مديرعامل را کمی پيچيده تر کرد و باعث شد حتی خصوصی سازی پرسپوليس نيز از سوی دادسرای انقلاب ممنوع اعلام شود و به دليل پرونده‌های مفتوح اين موضوع به زمان ديگری موکول و البته در اين بين پرسپوليس، وزارت ورزش و شخص خادم، هواداران و از همه مهمتر فوتبال ايران به عينه متضرر خواهند شد.

سياسی ها اين روزها حسابی درگير موضوع پرسپوليس و استقلال شده‌اند از وزير امور اقتصاد و دارايی گرفته تا وزير ورزشی و احمدرضا خادم و...
اما بد نيست اظهار نظرهای اخير مسئولان پرسپوليس را در اينباره بخوانيم

مهدی خواجه‌وند :بازداشت‌ سياسی را موقتی می‌دانيم
خطر کسر امتياز، پرسپوليس را تهديد نمی‌کند

سخنگوی‌ باشگاه پرسپوليس در خصوص وضعيت سياسی مدير عامل اين تيم گفت: اتفاق جديدی برای وضعيت سياسی رخ نداده است و مسئول حقوقی باشگاه پيگير اين موضوع است.

مهدی خواجه‌وند افزود: نوع اتهام انتسابی سياسی مشخص نشده است اما ما اين مسئله را رسانه‌ای نخواهيم کرد همچنين دادستان انقلاب قرار بازداشت موقتی سياسی را تائيد کرده است.

خواجه‌وند در ادامه بيان کرد: به هر حال اميدواريم مشکل سياسی طی چند روز آينده برطرف شود و کارهای باشگاه به منوال قبل بازگردد.

سخنگوی باشگاه پرسپوليس در خصوص وضعيت مدير عاملی اين باشگاه گفت: ما در شرايط خاصی قرار داريم و سياسی تا الان مسائل مالی باشگاه را تامين می‌کرد بر اين اساس منتقمی مديريت تيم را تا آزادی سياسی بر عهده خواهد داشت.

وی در ادامه بيان کرد: همچنين اعضا هيات مديره باشگاه پرسپوليس در خصوص مدير عامل تيم تصميم می‌گيرند به هر حال ما بازداشت سياسی را موقتی می‌دانيم و اميدواريم تا چند روز آينده مشکل باز داشت سياسی برطرف شود.

سخنگوی باشگاه پرسپوليس درباره خطر کسر شش امتياز از باشگاه پرسپوليس به خاطر شکايت هاشميان گفت: اين موضوع صحت ندارد. شخصيت هاشميان به گونه ای نيست که بخواهد حکمی دال بر محکوميت پرسپوليس بگيرد.

وی در ادامه بيان کرد: هاشميان به کميته انضباطی مراجعه کرده است و حکم مطالباتش از باشگاه را از کميته انضباطی گرفته است. به هر حال حکمی بر پرداخت وجوه به هاشميان عليه باشگاه پرسپوليس صادر شده است که ما بايد آن را پرداخت کنيم.

وی درباره بحث اخراج درخشان بعد از بازی با فولاد خوزستان گفت: اين موضوع صحت ندارد و هيات مديره اولتياتومی‌ به درخشان نداده است.

وی درباره وضعيت نقل وانتقالات‌ خاطرنشان کرد: تا موقعی که جذب بازيکن قطعی نشود آن را رسانه‌ای نمی‌کنم.

منتقمی: اعضای هیأت مديره درخواست تجديد نظر صورت حساب‌های باشگاه را کردند
سياسی به خاطر پرونده‌های قبلی بازداشت شده است

سرپرست سابق باشگاه پرسپوليس در خصوص به تعويق افتادن قيمت گذاری سهام سرخابی‌ها گفت: من تا آنجايی که اطلاع دارم اعضای هیأت مديره باشگاه پرسپوليس هنوز صورت حساب مالی را امضاء‌نکرده اند.

بهروز منتقمی افزود: اعضای هیأت مديره با نگاه پرسپوليس در خواست تجديد نظر صورت حساب مالی باشگاه را کرده بودند. براين اساس صورت حساب مالی را امضاء‌ نکردند.

منتقمی در ادامه بيان کرد: اعضای هیأت مديره باشگاه پرسپوليس در خواست بررسی مجدد صورت حساب مالی باشگاه را کرده بودند که اين موضوع حق طبيعی شان است. به هر حال گزارش‌های مالی بايد واقعی باشد.

وی تصريح کرد: به هر حال سازمان خصوصی سازی نياز به مستندات تاييد شده دارد تا سهام سرخابی‌ها را قيمت گذاری کند.

وی درباره واگذاری صد در صد سهام سرخابی‌ها بيان کرد: سازمان خصوصی سازی عزم جدی برای واگذاری ۲ باشگاه پرسپوليس و استقلال به بخش خصوصی دارد. همچنين در دی ماه شاهد اعلام مزايده امتياز اين ۲ باشگاه خواهيم بود

وی در خصوص قيمت واقعی سهام سرخابی‌ها بيان کرد: سازمان خصوصی سازی بايد مکانيسم واگذاری را اعلام کند. همچنين خصوصی سازی اين ۲ باشگاه يک بخش آن مربوط به برند و بخش ديگر مربوط به دارايی‌ها است.

منتقمی درباره ائتلاف پيشکسوتان برای خريد سهام باشگاه پرسپوليس خاطر نشان کرد: به هر حال پيشکسوتان خواستار در اختيار گرفتن بخشی از سهام باشگاه پرسپوليس هستند و اين درخواست هم منطقی است. همچنين سازمان خصوصی سازی مشخص می کند چه کسانی قدرت خريد امتياز باشگاههای پرسپوليس و اسقلال را دارند.

در خصوص بازداشت مديرعامل پرسپوليس نيز اظهار داشت: حميدرضا سياسی به خاطر پرونده‌های قبلی بازداشت شده بوده و من از جزئيات اين پرونده‌ها بی‌اطلاعم و نمی‌دانم اين پرونده‌ها دقيقا مربوط به چه چيزی است.

وی در ادامه افزود: به طور قطع مدير حقوقی باشگاه (جمشيدی) همراه وی است و در حال برطرف کردن اين مشکل می‌باشد.

منتقمی در ادامه در خصوص معرفی شدنش به عنوان سفير تصريح کرد: از سوی بنياد بيماری‌های نادر به عنوان سفير انتخاب شده‌ام و فردا طی مراسمی اين عنوان داده می‌شود.

سرپرست سابق باشگاه پرسپوليس در ادامه در خصوص بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی عنوان کرد: بازی خوبی برگزار شد گل محمدی از فرصت‌ها استفاده کرد و ما نتوانستيم از فرصت‌ها نهايت را استفاده را ببريم. زمانيکه اومانا اخراج شد می‌توانستيم بازی را به وقت اضافه بکشانيم اما اين هدف تحقق پيدا نکرد.

وی در خصوص همکاری سازمان ليگ افزود: سازمان ليگ و شخص تاج همکاری صميمانه‌ای با ما داشته و من از وی متشکرم . حذف شدن در جام حذفی اتفاق ناگواری بود و ما اميدواريم در ليگ جبران کنيم.

منتقمی در خصوص مديرعاملی سياسی گفت: سياسی با پرداخت برخی هزينه‌های باشگاه پرسپوليس به عنوان مديرعامل انتخاب شده بود و شايد بتوان گفت بهترين گزينه مديرعاملی همين سياسی بود زيرا در اين زمان نمی‌توانستيم به کس ديگری غير از او فکر کنيم دليل دوم اين است که چون مدت کمی مانده بود و توانايی جذب اسپانسر را نداشتيم.

سرپرست سابق باشگاه پرسپوليس ادامه داد: من مديريت برای کوتاه مدت را جايز نمی‌دانستم و از مديريت کناره گيری کردم ما دو هدف بزرگ در تيم پرسپوليس داريم که يکی از آن‌ها حضور موفق در ليگ و دومی حضور در جام باشگاه‌های آسيا است و اميدواريم با موفقيت در اين دو جام هوادارانمان را از نگرانی در بياريم.

وی در خصوص بازی با فولاد هم گفت: ما به فکر بازی با فولاد هستيم که بتوانيم امتياز لازم را کسب کنيم ما بايد بازيکن اثرگذار را جذب کنيم و تيم را تقويت کنيم در جام باشگاه های آسيا بهترين نتيجه را کسب کنيم و سعی می‌کنيم امسال سهميه آسيا را بتوانيم بگيريم.

منتقمی در خصوص برنامه‌های پرسپوليس برای تعطيلات پيش رو ادامه داد: در نظر داريم تيم را هم به اردوهای داخلی و هم به اردوهای خارجی ببريم که اين مهم پس از تصويب هيئت مديره تاييد می‌شود.

سرپرست سابق باشگاه پرسپوليس در خصوص استخدام روانشناس در تيم گفت: هر تيم به تخصص‌های مختلفی نياز دارد که می‌توان به روانشناس بدنساز و آناليزور اشاره کرد و ما روانشناس آورديم که تيم را به لحاظ روحی تقويت کند ما نمی‌توانيم بيشتر از اين به سرمربی فشار بياوريم زيرا تيم مصدوم و محروم زيادی دارد و می‌پذيريم که نتايج هم قابل قبول نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اميدواريم با کسب نتايج قابل قبول هوادارانمان را از نگرانی خارج سازيم.

واکنش خادم به بازداشت سياسی

معاون وزير ورزش و جوانان درباره دليل بازداشت سياسی گفت: به دليل پرونده‌هايی که از مديريت‌های سابق وجود داشته و هنوز تعيين تکليف نشده است حکم بازداشت موقت او را صادر شد.

اميررضا خادم، معاون وزير ورزش و جوانان درباره دليل بازداشت حميدرضا سياسی، مدير عامل پرسپوليس گفت: به علت پرونده‌های گذشته که از مديريت‌های سابق وجود داشته و متاسفانه هنوز تعيين تکليف نشده است قاضی دادسرای فرهنگ و رسانه با احضار آقای سياسی حکم بازداشت موقت او را صادر کرد

خادم افزود: متاسفانه استقلال و پرسپوليس مشکلات مالی گسترده و بدهی‌های زيادی برای آنها بر جای مانده و اکنون ما بايد جوابگو باشيم و اميدوارم با حل آنها بتوانيم روند واگذاری دو تيم را سرعت ببخشيم.

نماينده تام الاختيار وزير در امور دو باشگاه گفت: اميدوارم آقای سياسی هر چه سريع‌تر آزاد شود و اين احتمال دارد همين مشکلات گريبان استقلال را هم بگيرد.

خادم ادامه داد: اميدوارم با کمک قوه محترم قضاييه با آرامش بخشی و بدور از حاشيه روند واگذاری دو باشگاه با سرعت و دقت جلو برود و شاهد اين موارد در آينده نباشيم.

اميررضا خادم درباره جلسه امروز شورای قيمت گذاری وزارت اقتصاد گفت: جلسه بسيار خوبی بود که با حضور دکتر گودرزی وزير ورزش و جوانان، طيب‌نيا و حجت الاسلام پورمحمدی، وزاری اقتصاد و دادگستری و رئيس سازمان حصوصی سازی برگزار شد و تقريباً کليات و نحوه واگذاری و مزايده و شرايط آن مورد تصويب قرار گرفت.

معاون وزير ورزش افزود: مشکل جدی ما امضا نشدن صورت‌های مالی از سوی هيات مديره دو باشگاه است که دليل آن هم روشن نبودن وضعيت حساب‌های دو باشگاه است و برای همين اقايان هيات مديره استقلال و پرسپوليس نگران مسايل حقوقی آن هستند.

خادم گفت: البته به زودی سازمان خصوصی سازی در جلسه ای با هيات مديره دوباشگاه نگرانی آنها را رفع می‌کند و شرايط واگذاری مهيا خواهد شد.

نماينده وزير در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در مورد زمان مزايده گفت: قيمت گذاری بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی تا اول دی ماه خواهد بود و بعد از آن شرايط مزايده اعلام می‌شود در جلسه امروز تاييديه دولت برای واگذاری ۱۰۰درصد سهام دو باشگاه قطعی شد و بلوک‌بندی نخواهد شد. ضمن اينکه پيشکسوتان استقلال و پرسپوليس به عنوان سهام دار درصدی را به خود اختصاصی می‌دهند.

کلانی: بازداشت سياسی سوتفاهمی پيش نيست

عضو هیأت مديره باشگاه پرسپوليس در خصوص بازداشت سياسی گفت: بازداشت سياسی سوتفاهم و يک اختلاف حساب است که برطرف خواهد شد.

حسين کلانی در ادامه بيان کرد: معتقدم که بدهی‌های باشگاه پرسپوليس شکايت واليباليست، کشتی گيران و اسپانسر قبلی دست به دست هم داد تا سياسی بازداشت شود.

کلانی تصريح کرد: به نظرم بهتر بود که مسئولان می‌گذاشتند که بازی با فولاد خوزستان تمام می‌شد و بعد سياسی را بازداشت می‌کردند.

وی درباره وضعيت مديرعاملی پرسپوليس گفت: ما اعضای هیأت مديره و منتقمی کارهای باشگاه را انجام می‌دهيم تا سياسی از بازداشتگاه آزاد شود.

کلانی در پايان خاطرنشان کرد: کادر فنی بازيکنان مدنظرش را به هیأت مديره پيشنهاد می‌دهد و کميته فنی بعد از بررسی نفرات نسبت به جذب آن‌ها اقدام می‌کند.

عابدينی: بازداشت سياسی ارتباطی به بدهی‌های پرسپوليس ندارد

مدير عامل سابق پرسپوليس در خصوص بازداشت سياسی گفت: من تا آن جايی که اطلاع دارم سياسی ممنوع‌ ملاقات است و به نظر نمی‌رسد که بازداشت سياسی ارتباطی به بدهی‌های باشگاه پرسپوليس داشته باشد.

امير عابدينی در ادامه بيان کرد: به هر حال بايد ازخادم پرسيد که چر باشگاه پرسپوليس را به اين روز انداخته است و ۵ تا مدير عامل در زمان وی عوض شدند.

وی تصريح کرد: کنار گذاشتن اسپانسر، بازداشت سياسی و مشکلات برای واگذاری به بخش خصوصی گريبانگير باشگاه پرسپوليس شده است و خدشه به افکار عمومی و هواداران پرسپوليس وارد کرده است.
وی در پايان خاطر نشان کرد: به هر حال خادم بايد بگويد که به جريانی در باشگاه پرسپوليس اتفاق افتاده که سياسی بازداشت شده است.

وکيل کشتی‌گيران پرسپوليس: شاکی سياسی خصوصی است

حميد کلوانی نوری گفت: بازداشت سياسی هيچ گونه ارتباطی به پرونده کشتی گيران و واليباليست‌ها ندارد و شاکی وی خصوصی است.

حميد کلوانی نوری،در خصوص بازداشت مديرعامل باشگاه پرسپوليس بيان داشت: در خصوص اظهارات حميدرضا سياسی مبنی بر اينکه علت بازداشت خودش را شکايت کشتی گيران و واليباليست‌ها اعلام نموده، و حتی متاسفانه ساير مسئولين باشگاه و از جمله معاونت محترم پارلمانی وزير محترم ورزش، عليرضا خادم، نيز طی مصاحبه‌هايی علت بازداشت را همين مسئله عنوان نمودند لازم است به استحضار برسانم که: پرونده‌های کشتی گيران پرسپوليس در شعبات حقوقی ۳۷ و ۴۰و۳۲ مجتمع قضايی شهيد صدر تهران مطرح و مفتوح به رسيدگی می‌باشد که پرونده‌های فوق الذکر فاقد وصف جزايی بوده و در دادگاه عمومی، حقوقی مطرح می‌باشد، در خصوص بازداشت موقت حميدرضا سياسی،‌ مديرعامل باشگاه پرسپوليس توسط دادسرای رسانه، مسلما با شکايت شاکی خصوصی و طرح شکواييه در دادسرا، که از وی به عنوان متهم ياد شده است حال پس از احضار وی در دادسرا به استناد ماده ۲۱۷ قانون جديد آئين دادرسی کيفری به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی و جلوگيری از فرار يا مخفی شدن وی و غيره بازداشت موقت شده اند.

بازرس محترم پس از تفهيم اتهام و تحقيقات لازم در صورت وجود دلايل کافی نسبت به صدور قرار تامين مناسب اقدام نموده که اين قرار تامين منتهی به صدور قرار بازداشت وقت گرديده است و صدور اين قرار بازداشت موقت در جرايمی صورت می گيرد که دلايل و قرائن کافی با توجه به اتهام به متهم دلالت کند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016