چهارشنبه 19 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ آذر را روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری تعيين کرد

۲۷ آذر مصادف با هجدهم دسامبر به مناسبت تصويب پيشنهاد جمهوری اسلامی ايران مبنی بر «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» در مجمع عمومی ملل متحد، از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و به اتفاق آرا به عنوان روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری تعيين و تصويب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)،حجت الاسلام والمسلمين حسن روحانی روز گذشته(سه‌شنبه) در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سالروز به شهادت رساندن دکتر مفتح در ۲۷ آذر که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، به مصادف شدن زمان تصويب پيشنهاد جمهوری اسلامی ايران مبنی بر «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» در مجمع عمومی ملل متحد در سال گذشته با اين روز نيز اشاره کرد و گفت: تصويب اين پيشنهاد در مجمع عمومی سازمان ملل آن هم با اجماع دستاورد گرانقدری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روحانی اظهار داشت: امروز ديگر هيچ‌کس ترديد ندارد و نمی‌تواند منکر شود که جمهوری اسلامی ايران پيشتاز مبارزه با تروريست‌ها در منطقه است و همه جا با خشونت و افراط و ترور مقابله می‌کند تا ندای رحمانی اسلام به گوش جهانيان برسد.

روحانی در ابتدای اين جلسه با اشاره به فرارسيدن اربعين حسينی و شور و شوق چشمگير و بيش از پيش هر ساله مسلمانان برای انجام زيارت اربعين تصريح کرد: اجتماع اربعين بی‌نظيرترين و بزرگ‌ترين اجتماع مسلمانان است.

رييس جمهوری با بيان اينکه پيش‌بينی می‌شود امسال بزرگ‌ترين اجتماع اسلامی در تاريخ اسلام در شهر مقدس کربلا به مناسبت اربعين برگزار شود، خاطرنشان ساخت: اين اجتماع پيام‌های متفاوتی برای دوست و دشمن دارد و در عين حالی که اقتدار مسلمانان را به رخ دشمن کشيده و در دل آنها رعب و وحشت می‌افکند، برای مسلمانان پيام‌آور وحدت، اتحاد و عشق به خاندان عصمت و طهارت است.

روحانی گفت: با توجه به افزايش همه ساله شمار زائران اربعين بايد به فکر تامين امکانات و مقدمات لازم برای تسهيل سفر امن و همراه با آسايش آنان باشيم.

رييس جمهوری در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکيل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر اظهار داشت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نهاد بسيار مهمی است که اميدهای فراوانی به آن بسته شده چرا که اين نهاد جايی است که صاحب‌نظران فرهنگ برای تدبير امور فرهنگی کشور در آن مجتمع شده‌اند و بايد با سياست‌گذاری و تلاش برای گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی پاسخ مناسبی به اين اميد بدهيم.

روحانی با اشاره به بررسی و تصويب سه سند مهم نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور در اين شورا اضافه کرد:‌اگر بتوانيم اهداف اين سه سند مهم را محقق کنيم، دستاورد بسيار بزرگ، سازنده و موثری است، به خصوص تحول در نظام آموزش و پرورش که شخصيت فرزندان ما را در مدت ۱۲ سال شکل و قوام می‌دهد.

رييس جمهوری همچنين به دکتر محمد فرهادی وزير جديد علوم، فناوری و ارتباطات به عنوان عضو حقوقی جديد شورای عالی انقلاب فرهنگی که سابقه عضويت در اين شورا را نيز دارد، خوشامد گفت.

روحانی همچنين در پايان جلسه امروز شورا و پس از ارائه گزارش ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ضمن تشکر از زحمت دست‌اندرکاران اين ستاد بر ضرورت توجه هم‌زمان به ساز و کارهای اجرايی و همچنين مهارت افزايی و کارآفرينی در سياستگذاری‌های نظام آموزشی تاکيد کرد.

رييس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنين از عملياتی و اجرايی نشدن سياست‌های مصوب شورا اظهار نگرانی کرده و خواستار حفظ سطح کار ستادهای تخصصی، از جمله ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در سطح سياست‌گذاری همراه با آينده‌نگری شد.

روحانی با تاکيد بر لزوم پيوند دانشگاه‌ها با بخش توليد و جذب دانشجويان نخبه به بخش‌های مرتبط به ويژه در عرصه صنعت و توليدخواهان هماهنگی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری و ساير دستگاه‌های اجرايی مرتبط با عنايت به ظرفيت‌های بودجه‌ای و امکانات در اختيار دولت شد.

همچنين رييس جمهوری و تعدادی ديگر از اعضای شورا با تاکيد بر اهميت موضوع آمايش سرزمينی در حوزه آموزش عالی تاکيد کردند که آموزش عالی بايد بر اساس مزيت‌های جغرافيايی و استعدادها، امکانات و ظرفيت‌های هر منطقه در کشور توزيع و گسترده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016