یکشنبه 23 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اجرای ۴ برنامه در فيلترينگ هوشمند، شغل، سن و نياز کاربر بررسی می‌شود

مهر ـ معاون وزير ارتباطات از اجرای فيلترينگ هوشمند شبکه اينترنت با مديريت يکپارچه و متناسب با شرايط کاربر خبر داد.

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرين وضعيت اجرای فيلترينگ هوشمند در کشور گفت: هدفمند کردن فيلترينگ، احراز هويت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنيان و نيز تعيين دسترسی به اينترنت متناسب با شرايط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مديريت يکپارچه سامانه فيلترينگ کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اجرای اين پروژه آغاز شده و کار بسيار زيادی را می طلبد، افزود: در پروژه فيلترينگ هوشمند ارتقای سيستم فعلی فيلترينگ هوشمند در نظر گرفته شده است.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با بيان اينکه در سيستم فيلترينگ هوشمند از تمامی ظرفيت های کشور استفاده خواهد شد، افزود: هم اکنون فراخوان بکارگيری طرح های مدنظر اعلام شده است و پس از ارزيابی های مورد نظر آن را برای تمامی طرح ها به کار خواهيم گرفت.

وی با بيان اينکه چنانچه طرح های مورد نظر کيفيت لازم را داشته باشند در اين سيستم مورد استفاده قرار می گيرند، گفت: هم اکنون از دانشگاه ها و مراکز مختلف تحقيقاتی طرح هايی ارائه شده و فراخوان همچنان ادامه دارد.

معاون وزير ارتباطات با اشاره به طرح هايی که هم اکنون از سوی دانشگاه شهيد بهشتی، موسسه تبيان و ساير مراکز علمی و پژوهشی برای اين موضوع ارائه شده است گفت: تمامی اين طرح ها آزمايش شده و در نهايت با يک مديريت يکپارچه بر روی شبکه اينترنت اجرايی می شود در اين طرح سطوح مختلف دسترسی ديده شده و قرار است اين پروژه به صورت هدفمند اجرايی شود.

خسروی با بيان اينکه فيلترينگ برخلاف گذشته در لايه دسترسی کاربران اجرايی می شود، افزود: پيش از اين فيلترينگ در دروازه بين المللی (گيت وی) صورت می گرفت اما هم اکنون براساس سطوح دسترسی و شرايط کاربران اعمال می شود. بنابراين شغل، سن و نياز کاربر در اين پروژه ديده خواهد شد.

به گفته خسروی اين پروژه کاملا بومی بوده و به صورت دايناميک انجام می شود.

معاون وزير ارتباطات احراز هويت کاربران در فضای اينترنت را نيز از جمله بخش های فيلترينگ هوشند عنوان کرد و گفت: همچنين درصدد تهيه نرم افزارهايی با همکاری شرکت های دانش بنيان هستيم که کنترل فضای اينترنتی را برای والدين فراهم کند. در همين حال ممکن است براساس اين طرح بخواهيم فيلترينگ را در لايه دسترسی به شرکت های اينترنتی، شرکت های مخابراتی و اپراتورها بسپاريم.

وی تاکيد کرد: هنوز طرح نهايی اين پروژه ملی مشخص نشده است و تمامی اين موارد پس از آزمايش در فاز اجرا قرار می گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016