دوشنبه 24 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بهای نفت باز هم کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای آسیا، روز دوشنبه ۲۴ آذر، بار دیگر کاهش پیدا کرد و بار دیگر به رقمی کم‌تر از پنج‌ سال گذشته رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـکاهش تازه بهای نفت پس از آن است که یک مقام ارشد اپک گفت سقوط بی‌امان قیمت نفت فقط به خاطر این نیست که بازار اشباع شده است.

بنگاه ارزش‌گذاری وست‌تگزاس می‌گوید نفت خام ارسالی برای ماه ژانویه با ۲۵ سنت کاهش به ۵۷.۵۶ دلار رسیده در حالی‌که بهای برنت برای همین ماه با یک سنت کاهش به ۶۱.۸۴ رسیده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید گروهی از ناظران این نظریه را مطرح کرده‌اند که کاهش بهای نفت به خاطر اشباع بازار و در عین حال افزایش تولید نفت شیل (غیرمتعارف) آمریکا است که صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر عبدالله سالم البدری، دبیر کل سازمان کشورهای تولید کننده نفت «اپک» روز یک‌شنبه گفت این دلیل اصلی نیست.

آقای سالم البدری در یک کنفرانس خبری گفته است «ما می‌خواهیم بدانیم دلیل اصلی چنین کاهشی در بهای نفت چیست».

به گفته او با نگاه به بازار عرضه و تقاضا، در عرضه افزایشی وجود دارد ولی نه آن قدر که سبب شود بهای نفت تا نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

کاهش بهای نفت، طی هفته‌های گذشته، به طور نسبتا دائمی ادامه داشته است.

پیش از تخمین تازه‌ترین بها در روز دوشنبه، قیمت نفت برنت دریای شمال، ظهر جمعه ۲۱ آذر ماه، در بازار نیویورک به بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۹۶ سنت رسیده بود.

بهای نفت خام آمریکا نیز در همان روز ۵۷ دلار و ۹۰ سنت بود.

در آن زمان آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی میزان رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۵ را کمتر از آنچه که قبلا تصور می شد، پیش بینی کرده بود.

به گفته این آژانس اگرچه انتظار می‌رفت میزان تقاضا در سال آینده افزایش یابد اما این افزایش تا ۹۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود که ۲۳۰ هزار بشکه کمتر از تخمین قبلی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016