دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

اردن اجرای حکم اعدام را بعد از ۸ سال از سر می‌گيرد

دولت اردن بعد از گذشت هشت سال اجرای حکم اعدام را در اين کشور از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نيوز، مسئولان اردنی حکم اعدام ۱۱ تن را به اتهام قتل عمد اجرا کردند.

تحليل‌گران معتقدند که اين اقدام مسئولان اردنی در راستای اجرای قوانين تعليق شده در اين کشور در سايه افزايش نرخ جرم و جنايت صورت می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زياد الزعبی، سخنگوی رسمی وزارت کشور اردن اعلام کرد که حکم اعدام ۱۱ شخص از سوی دادگاه عالی جنايی در اين کشور صورت گرفته است.

منابع قضايی اعلام کردند که اين ۱۱ شخص جزء ۱۲۰ اردنی هستند که طی ۱۰ سال گذشته به جرايمی که حکم اعدام برای آن‌ها صادر می‌شود متهم شده‌اند.

پيشتر کشور اردن قوانين جنايی مربوط به اجرای حکم اعدام را در پاسخ به درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل اصلاح و اجرای اين حکم را به مدت هشت سال به حالت تعليق درآورد.

يک منبع در کميته ناظر بر اجرای حکم اعدام عنوان داشت که اين اشخاص بوسيله طناب دار اعدام شدند و محکومان امنيتی در ميان آن‌ها به چشم نمی‌خورند.

پيشتر حسين المجالی، وزير کشور اردن اعلام کرده بود که اجرای حکم اعدام بحث و جدل‌های فراوانی را به وجود آورده و اين در حالی است که مردم اردن معتقدند افزايش نرخ جرم و جنايت در اين کشور با عدم اجرای حکم اعدام ارتباط دارد.

مدير مرکز پژوهش‌های سياسی القدس اردن نيز عنوان داشت که دولت قصد دارد با اجرای حکم اعدام هيبت خود را بازيابد به طوری که دوره اخير شاهد افزايش جرم و جنايت و خشونت به ويژه قتل عمد هستيم که اين مساله بی‌شک اعتراضاتی را درون جامعه اردن به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: دولت اردن ترجيح می‌دهد از فوايد اجرای حکم اعدام بهره‌مند شود تا آنکه در برابر درخواست‌های بين المللی در اين زمينه تسليم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016