چهارشنبه 3 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یک خلبان اردنی در سوریه به اسارت داعش در آمد

5A2CC0FE.jpg
صدای آمریکا - ارتش اردن روز چهارشنبه تایید کرد که یک خلبان این کشور بدست پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» (داعش) افتاده است. هواپیمای او در جریان یک حمله در سوریه سرنگون شد. این اولین هوایپمای جنگی است که داعش آن را سرنگون می کند.

پیشتر فعالان سوریه ای گفتند که گروه «دولت اسلامی» یک هواپیمایی را که گمان می رود در عملیات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا شرکت داشته، سرنگون کرده است.

سازمان نظارت بر وضعیت حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، روز چهارشنبه گفت این هواپیما نزدیک رقه در سوریه سقوط کرد. این شهر تحت کنترل داعش قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارتش اردن در بیانیه ای اعلام کرد که مسوول امنیت و جان خلبان را گروه و حامیان آن می داند.

داعش بخش های وسیعی از شرق سوریه و شمال و غرب عراق را در سال جاری تصرف کرد. نیروهای ائتلاف سه ماه است که مواضع داعش را بمباران می کنند.

گروه «دولت اسلامی» تصاویری را منتشر کرده که می گوید نشان می دهد این گروه خلبان هواپیما را گرفته است. در اردن، خانواده خلبان هویت او را در تصاویر منتشر شده تایید کرده اند. یک عضو خانواده گفت دولت اردن هنوز با آنها تماس نگرفته است.

اردن، بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی در بمباران مواضع داعش در سوریه شرکت دارند. هنوز از اعضای ائتلاف در این باره نظری منتشر نشده است.

از اواخر ماه سپتامبر، ائتلاف تحت رهبری آمریکا ۵۵۰ حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016