پنجشنبه 4 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ادامه اعتراض صنفی ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک

اعتراض صنفی نزديک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی بی‌نتيجه ماندن مذاکرات ديروز نمايندگان کارگران، کارفرما و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء (سهامدار اصلی کارخانه) به دومين روز متوالی وارد شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، کارفرما و نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء عصر ديروز (چهارشنبه ۳ دی) به نمازخانه کارخانه آمده و در جمع کارگران معترض حاضر شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بر اساس اين گزارش، نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء به کارگران حاضر در نمازخانه کارخانه گفته که سهامدار اصلی به اين نتيجه رسيده است که رئيس شورای اسلامی کار از کارخانه برود.

او به کارگران گفته است برای رئيس شورا مراسم توديع برگزار می‌کند و اخراج اين نماينده کارگری به صلاح کارگران است.

ايلنا اگرچه از ضبط صدا و تصوير نماينده قرارگاه خاتم الاوصياء توسط کارگران اطمينان ندارد اما گزارش موثقی دريافت کرده است که می‌گويد سخنرانی نماينده سهامدار اصلی کارخانه در جمع کارگران که با لحن تندی بيان شده‌ است توسط دوربين‌های روابط عمومی کارخانه ضبط شده است.

کارگران می‌گويند کارفرما و نماينده فرمانده قرارگاه خاتم الاوصياء در جلسه‌ ديگری که غروب ديروز با حضور اعضای شورای اسلامی کار برگزار شده است مجددا بر اخراج رئيس شورا پافشاری کرده‌اند.

يکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ايلنا گفته است اعضای شورای اسلامی کار تا شنبه (۶ دی) به کارفرما مهلت داده‌اند که رئيس شورا را به کار بازگرداند و در غير اينصورت از سمت صنفی خود استعفاء می‌دهند.

گفتنی است کارگران واگن پارس از ديروز در اعتراض به خودداری کارفرما از تمديد قرارداد «علی درخشنده‌بخت»، رئيس شورای اسلامی کار اين کارخانه دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند .

کارگران می‌گويند آقای درخشنده‌بخت تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضويت دارد و از مصونيت نمايندگی برخوردار است بنابراين کارفرما حق اخراج او را ندارد.

همچنين لازم به ذکر است که کارت ورود به کارخانه آقای درخشنده‌بخت در روزهای گذشته توقيف شده است و او اجازه ورود به اين واحد توليدی را ندارد.

توضيحات کارفرما

در همين رابطه، «عليرضا واعظی» مدير روابط عمومی واگن پارس به ايلنا گفت: من مدير روابط عمومی هستم و خيلی در جريان اتفاقات قرار ندارم. ديروز مدير عامل و نماينده قرارگاه به کارخانه آمده بودند و صحبت کردند و اصلا تحصنی نبوده است.

او افزود: من خبر ديروز شما را ديدم. کارگران متحصن نه ۹۰۰ نفر بلکه ۱۰۰ نفر بوده‌اند.

واعظی در پاسخ به خبرنگار ايلنا که پرسيد «آيا ۸۰۰ کارگر ديگر سر کار هستند و توليد در کارخانه ادامه دارد»، گفت: من از شما يک خواهشی دارم. مطبوعات بايد به توليد کمک کنند. با توجه به آنکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند شما نبايد به اين مسائل دامن بزنيد و بايد به صنعت کمک کنيد.

او در ادامه از تاکيد نماينده قرارگاه بر اخراج رئيس شورای اسلامی کار واگن پارس ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت در بخشی از صحبت‌های کارفرما و نماينده قرارگاه در نمازخانه حاضر نبوده است.

او همچنين نسبت به جزييات جلسه غروب ميان کارفرما، نمايندگان کارگران و نماينده قرارگاه و توقيف کارت ورود به کارخانه رئيس شورا ابراز بی‌اطلاعی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016