شنبه 6 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یکی از تخلفات سعید مرتضوی؛ کمک ۷۰۰ میلیون تومانی به موسسه خود!

سهام نیوز: یکی از اتهامات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، کمک به موسسه ای‌است که خود نایب رئیس آن موسسه، اصغر جهانگیر رییس اسبق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه عضوهیئت مدیره و عباسعلی علیزاده رئیس کل پیشین دادگستری تهران نیز رئیس هیئت مدیره آن موسسه بوده است. در سند تحقیق و تفحص مجلس آمده است:
n00095467-b.jpg
«پیرو مبایعه نامه مورخ ۹۲/۰۵/۱۰ پیرامون خرید یک واحد آپارتمان جهت تدارک امور ایتام تحت پوشش کانون نخبگان عدل تهران(ایتام) واقع در«خیابان آزادی، پ ۸۱، ط اول، واحد شماره ۷» طی مبایعه‌نامه مذکور از سوی کانون مبلغ ۲۵۰ میلیون‌تومان سابقا پرداخت و آپارتمان تحویل شده است… دفتر مذکور تجهیزشده و دراختیار کانون نخبگان عدل تهران(ایتام) می‌باشد.» جدای از دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریال پرداخت شده، ۷۰۰میلیون‌ریال پیش از آن و ۲۰۰ میلیون‌ریال نیز زمان انتقال سند پرداخت شده است.

اما بنا برگزارش‌ شرق، درتمام طول خیابان آزادی تنها یک خانه با این شماره پلاک(۸۱) وجود دارد که هیچ شباهتی به آپارتمانی که «تجهیز شده و دراختیار کانون نخبگان عدل تهران(ایتام) است»، ندارد.

براساس اسناد هیئت تحقیق و تفحص مجلس، عباسعلی علیزاده رییس پیشین دادگستری تهران، ریاست هیات مدیره «کانون نخبگان عدل تهران(ایتام)» را برعهده دارد و سعید مرتضوی خود نایب‌رییس هیات‌مدیره آن است.

اسناد تحقیق و تفحص مجلس نشان می‌دهد مرتضوی درمجموع نزدیک «هفت‌میلیاردریال» به موسسه‌ای که خود نایب‌رییس هیات‌مدیره‌اش به شمار می‌رود کمک کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دریکی از اسناد، عباسعلی علیزاده درنامه‌ای خطاب به سعید مرتضوی درتاریخ ۱۳۹۲/۰۳/۱۶ نوشته است: «احتراما ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، همان‌گونه که مستحضرید کانون نخبگان عدل تهران(ایتام) به‌عنوان یک موسسه خیریه، متولی حمایت و آموزش دانش‌آموزان، دانشجویان و صغار ممتاز فاقد ولی قهری و بی‌بضاعت بوده و سعی برآن داشته تا آموزش‌های لازم را درخصوص علوم قرآنی، کامپیوتر و زبان انگلیسی برای آن عزیزان به‌صورت رایگان فراهم نماید… علی‌هذا ازحضرت‌عالی که همواره پشتوانه‌ای برای ایتام و یاری‌رسان اقشار محروم و بی‌بضاعت بوده‌اید و با عنایت به فرارسیدن ماهی که معطوف به اکرام و اطعام ایتام می‌‌باشد، استدعا می‌شود درصورت امکان مبلغ ۱۵۰ میلیون‌تومان به سبد کالای این ماه الهی جهت ایتام تحت حمایت این کانون در اختیار قرار گیرد… .» برمبنای اسناد هیئت تحقیق و تفحص مجلس درپی این نامه حجت‌الاسلام علیزاده به مرتضوی، «۴۲میلیون‌و۶۰۰ هزارتومان درقالب بن فروشگاه‌های رفاه و ۶۱میلیون‌و۸۵۰هزارتومان درقالب کارت هدیه» به این کانون تحویل داده شده است.

هم‌چنین طبق درخواست دیگری از سوی علیزاده – رییس کانون نخبگان عدل تهران- درتاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۰ مبنی بر«تخصیص یک‌ میلیارد ریال پیرامون تامین بخشی ازهزینه ایاب‌وذهاب و تغذیه و آموزش ایتام درمحل این کانون وپرداخت جوایز وهدیه به ایتام ممتاز و منتخب و برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی»، مبلغ ۷۰۰میلیون‌ریال وجه نقد ازسوی دفترمدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی(سعید مرتضوی) به «سیدمحمدمهدی منصوری» نماینده معرفی‌شده از سوی عباسعلی علیزاده پرداخت شده است.

براساس سند دیگری که البته از سیستم ثبت دبیرخانه سازمان تامین‌اجتماعی حذف شده است، درپاسخ به نامه عباسعلی علیزاده «به شماره ۹۱/۱۷۴/ الف مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۱ درخصوص کمک سازمان تامین‌اجتماعی درساخت سالن آموزش و مراسم عمومی و پذیرایی از ایتام» با موافقت هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی، «دومیلیارد و۵۰۰میلیون ریال» به کانون پرداخت شده است.

با وجود همه این اسناد که به دست ‌کمیته تحقیق و تفحص مجلس رسیده، خبری ازکانون نخبگان عدل تهران نیست. فارغ از آدرس جعلی«خیابان آزادی، پ۸۱»، درآدرس مندرج در وب‌سایت کمیته امداد (http: //www. emdad. ir/news. asp?nu=17083) نیزچنین کانونی یافت نشد. با این تفاوت که این آدرس تنها امتیاز آدرس قبلی را هم نداشت، یعنی این‌بار شماره پلاکی هم در کار نبود، «اقدسیه»، فقط همین. اما دراین آدرس هم هیچ نشانی از «کانون» پیدا نشد.

در وب‌سایت کمیته امداد درباره کانون نخبگان عدل تهران آمده بود: «با شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان کمیته امداد منطقه یک(شمیرانات) پس از اتمام امتحانات، درفصل تابستان ازتاریخ ۱۳۹۰/۰۴/۰۱ کانون فرهنگی، آموزشی نخبگان عدل، واقع درخیابان «اقدسیه» فعالیت خود را در زمینه‌های آموزش زبان در لابراتوار ۵۰ نفره کاملا مجهز به سیستم‌های روز، آموزش کامپیوتر و اینترنت، قرآن و احکام، آموزش مجری‌گری، مهارت‌های زندگی و… شروع نموده است.»

فارغ از این‌که درهیچ کوچه و محله‌ای از «اقدسیه» نام و نشانی از این کانون وجود نداشت، مرد لاغر شیرینی‌فروشی که موهایش را دراین محله سفید کرده بود هم تابه‌حال نام این کانون را نشنیده بود، برای مسوولان موسسه خیریه «زینب کبری (س)» که درخیابان «نیلوفر» اقدسیه بود هم نام این کانون ناآشنا بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016