دوشنبه 8 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش مسئولیت کشتن فرمانده ارشد سپاه را بر عهده گرفت


پیکر حمید تقوی با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح به خاک سپرده شد

یک روز پس از انتشار خبر کشته شدن سرتیپ حمید تقوی، از فرماندهان سپاه پاسداران در عراق، گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از شبکه‌های اجتماعی که خبرهای مربوط به فعالیت‌ها و عملیات گروه‌های اسلامی جهادگر را منتشر می‌کند، روز دوشنبه ۲۹ دسامبر / ۸ دی تصویری از حمید تقوی را در حالی که سه نفر دیگر او را همراهی می‌کنند منتشر کرده است. در این تصویر چهره این فرمانده سپاه با دایره سرخی مشخص شده و در توضیح نوشته شده است: «عکس حمید تقوی ملحد که توسط افراد دولت اسلامی در سامرا (۱۱۰ کیلومتری شمال بغداد) از بین برده شد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این شبکه اجتماعی تصویر دیگری از این فرمانده سپاه منتشر شده که تنها چهره او را نشان می‌دهد.

دولت اسلامی نگفته که به چه شکل این فرمانده سپاه پاسداران کشته شده است. پیش از این گفته شده بود که او عصر روز شنبه ششم دی، به دست تک‌تیراندازان داعش کشته شد و در این حادثه تعدادی از همراهان وی نیز مجروح شدند.

پیکر حمید تقوی به ایران منتقل شد و روز دوشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح به خاک سپرده شد.

روز یکشنبه، ۷ دی‌ماه روابط عمومی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سرتیپ حمید تقوی، از فرماندهان سپاه هنگام انجام «ماموریت مستشاری» در شهر سامرای عراق کشته شد.

سپاه پاسداران، حمید تقوی را از فرماندهان قرارگاه رمضان در دوران جنگ ایران و عراق معرفی کرده و نوشته بود که او پس از جنگ هم «در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی» فعال بود.

برخی منابع نزدیک به مخالفان حکومت ایران، او را «فرمانده عملیات نیروی قدس سپاه» نامیده‌ است.

تاکنون خبرهای متعددی از کشته شدن نظامیان ایرانی در عراق و سوریه منتشر شده است.

تهران پیش از اعتراف به ارسال سلاح و مشاوران نظامی به عراق از مدت‌ها پیش هرگونه حضور نظامی در این کشور را رد می‌کرد. با این حال نیروهای ایرانی در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا شرکت ندارند.

رسانه‌های ایران همچنین بارها تصاویر سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس را در کنار نیروهای شیعه و کرد عراق منتشر کرده‌اند. نیروی قدس، شاخه نظامی برون مرزی سپاه پاسداران است.

حکومت شیعه ایران رابطه تنگاتنگی با مقامات دولتی شیعه در عراق دارد. حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق در پایان ماه اکتبر از ایران دیدار کرد و علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نیز به‌تازگی از دیدار با مقامات عراق در بغداد بازگشته است. روز دوشنبه نیز قرار است خالد عبیدی، وزیر دفاع عراق وارد ایران شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016