سه شنبه 9 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خلبان اسير اردنی در مصاحبه با مجله داعش: می دانم، مرا خواهيد کشت

نشريه داعش ضمن مصاحبه با خلبان اردنی اسير در اختيار اين گروه، عکس جديدی از وی منتشر کرد.

به گزارش عصرايران ، اين عکس در شماره جديد نشريه انگليسی زبان "دابق" ارگان داعش منتشر شده است. اين عکس در کنار مصاحبه نشريه دابق با اين خلبان اردنی منتشر شده است.

در اين تصوير ستوان دوم خلبان "کساسبه" خلبان اردنی لباس نارنجی رنگ مخصوص زندانيان داعش را برتن کرده است. اين لباس از سوی رسانه ها به عنوان لباس اعدام توصيف می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قبل از اين گروگان های انگليسی و آمريکايی در اختيار داعش که سربريده شده بودند نيز اين لباس نارنجی رنگ را برتن داشتند.

او در پاسخ به سؤال ارگان رسانه ای داعش درباره سرنوشت اش پس از پوشيدن اين لباس نارنجی رنگ گفت: بله، من را می کُشيد.

يک فروند جنگنده اردنی که مشغول بمباران مراکز داعش در سوريه بود؛ روز چهارشنبه گذشته در مناطق تحت کنترل داعش در سوريه سقوط کرد و داعش خلبان آن را به گروگان گرفت.

اين خلبان در مصاحبه با نشريه داعش گفت که هواپيمای وی با اصابت موشک حرارتی روبه رو شد به همين دليل او تلاش کرد فرود اضطراری کند ولی نهايتاً با چتر نجات به بيرون پريد و هواپيمايش سرنگون شد.

خلبان اردنی همچنين گفت که ائتلاف بين المللی از پايگاه های عربستان سعودی ، کويت، بحرين، اردن و ترکيه برای فراز و فرود جنگنده های خود در عمليات عليه داعش استفاده می کند. جنگنده های اف ۱۶ مراکش هم در عمليات ضدداعش مشارکت دارد.

وی افزود: پايگاه آمريکايی در قطر ميزبان برنامه ريزی و تعيين اهداف و توزيع ماموريت ها برای هر يک از کشورهای شرکت کننده در ماموريت ضدداعش است. آمريکا به وسيله هواپيماهای بدون سرنشين و ماهواره ها، اهداف و مراکز را شناسايی و تعيين می کنند و سپس جزئيات اهداف و عمليات ها در اختيار ما قرار می گيرد.

اين خلبان اردنی توضيح داد: بيش از ۲۰۰ نظامی آمريکايی در جنگ عليه داعش مشارکت دارند که ۱۶ نفر آنها خلبان و بقيه مهندس و نيروهای فنی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016