چهارشنبه 17 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دريافت بيش از ۳۱۷ هزار مجوز اقامت دائم در آمريکا از سوی ايرانی‌ها تا ۲۰۱۱

چهاردهمين جلسه کميسيون نخبگان و آينده‌نگاری علم و نوآوری در دبيرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرويس علمی ايسنا، در ابتدای اين جلسه دکتر سلطانخواه توضيحاتی پيرامون فرآيند و مراحل بررسی موضوع مهاجرت در کميسيون نخبگان و آينده‌نگاری علم و نوآوری ارائه کرد و سپس گزارش موضوع «مهاجرت عام» در جهان که دربردارنده آمارهای رسمی کشورهای اصلی مهاجر پذير در جهان بود، توسط دکتر سيدی ، رئيس کارگروه نخبگان اين کميسيون ارائه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين گزارش ضمن اشاره به دريافت ۳۱۷ هزار و ۴۵۵ مجوز اقامت دائم در آمريکا توسط اتباع ايران از سال ۱۸۲۰ ميلادی تا سال ۲۰۱۱، آمار مهاجرت ايرانيان به سوئد، انگليس، آلمان وکانادا نيز مورد بررسی قرار گرفته و تاکيد شد که آمار ايرانيان مهاجر به آمريکا در مقايسه با آمار مهاجرين اتباع ساير کشورها از جمله فيليپين، کره و ويتنام بسيار کمتر است.

طبق آمار رسمی سازمان ملل متحد، تا پايان سال ۲۰۱۳ ميلادی جمهوری اسلامی ايران ۸۵۷ هزار و ۴۲۰ مهاجر را پذيرفته که بيشتر اين مهاجران از کشورهای افغانستان و عراق هستند.

در ادامه اين گزارش با تحليل وضعيت ايرانيان مهاجر در ايالات متحده آمريکا اين نتيجه به دست آمده که ايرانيان مهاجر در اين کشور از نظر تاثير گذاری اجتماعی جزء طبقات تاثيرگذار در جامعه آمريکا هستند و همچنين به اين نکته نيز اشاره شده که هرچند ميزان کمی مهاجرت عام ايرانيان رقم قابل ملاحظه ای را دارا نيست، اما همين ميزان جمعيت مهاجر ايرانی تأثيرگذاری قابل ملاحظه‌ای در جامعه آمريکا داشته­‌اند.

پس از ارائه گزارش مذکور اعضای کميسيون به بيان نظرات خود پرداختند که نياز به متناسب سازی آمار مهاجرت کشورها براساس جمعيت کشورها و سهم بندی آنها، لزوم ايجاد انگيزه برای ارتباط مهاجران ايرانی با داخل کشور و بررسی برنامه­ های ساير کشورها در جذب نخبگان و جلوگيری از خروج آنها از جمله اين بحثها بود.

در پايان جلسه مقرر شد تا در جلسات آينده موضوع مهاجرت تحصيلی دانشجويان در جهان مورد بررسی قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016